Modelism - RHC Forum: Mini Ventus 2,6M - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mini Ventus 2,6M Made in China

#181 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 March 2007 - 08:04 PM

Si inscriptionarea de pe fuselaj confectionata in aceeasi maniera.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#182 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 March 2007 - 08:06 PM

Inca una.
Urmeaza un YR - 1307 data cand a fost (teoretic vorbind) gata de zbor.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#183 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 March 2007 - 11:26 PM

Si iata si botezul inmatricularii.
Oare o exista fo aeronava cu acest indicativ??

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#184 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 March 2007 - 03:57 PM

Astazi nu am avuit parte de zi de zbor. Foarte urata vreme, inorat vant , rafale si ploaie. nu aveam ce sa caut cu planorul la centrat .
Asa ca am terminat tot ce a mai ramas de terminat la el si arata cam asa:

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#185 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 March 2007 - 03:59 PM

sau...

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#186 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 04 March 2007 - 04:07 PM

intrebare...stiti cumva sau a scris chinezu ce unghi de sageata are ..ca in ultima pare accentuat..desi pe real nu mi-a prea parut....
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#187 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2007 - 06:25 PM

Pai zicea mai sus:

Citeaza

Cu aripile montate BF se afla in linie iar Ba este sub un anumit unghi, nu am masurat cat este.


Radu, arata bine. Daca rezolvi si cu intinsul foliei, o sa fie OK.
Autocolantul de pe burta insa, nu o sa aibe viata lunga, decat doar daca zbori (aterizezi) pe gazon de teren de golf!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#188 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 March 2007 - 06:50 PM

Valteras

Citeaza

Autocolantul de pe burta insa, nu o sa aibe viata lunga,


Pai tocmai de aia l-am pus acolo sa protejeze la aterizare. Cand se face prea urat il schimb. Oricum cred ca este mai bine decat nimic.
Daca va ramane fara motor, probabil ca voi monta un tren de ateirizare excamotabil. ca tot e plin de plumb acum in bot. 4 plumbi de echilibrat roti de turisme de 40gr si inca cred ca mai trebuie, dar astept sa vad cum se comporta.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#189 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2007 - 08:37 PM

O intrebare oarecum tampita... Daca va ramane fara motor, un carlig cu declansare pe un canal, sau carlig fix? Tren escamotabil e fain, insa daca vei zbura la Sanpetru la panta, oare foloseste? Mai repede ceva frane/spoiler, sa poti ateriza in panta. Asa am aflat si eu de la altii mai experimentati.
Fabulez si eu, dar gura prostului adevar graieste cateodata...

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#190 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 March 2007 - 09:11 PM

pavcostel

Citeaza

Daca va ramane fara motor, un carlig cu declansare pe un canal, sau carlig fix?


Carligul deja este cumparat. Este de fapt un declansator. Dar astept si eu sa vad cum se comporta la panta . sa vad daca se preteaza la tras. Poate ca aripile sa nu reziste la tras (asa ziceau unii pe aici) si atunci de ce sa-l montez? Roata cu tren esacamotabil este asa de amorul artei si asta numai daca va mai fi "loc" la geutate. Ca decat sa car plumbi, mai bine ceva util, chiar daca nu este foarte util.

AICI
un link cu ceva planoare Ventus 1:1

si mai jos...daca tot am postat.... inca o fotografie.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#191 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 06 March 2007 - 10:49 PM

Carligul e carlig, declansataorul e declansator. Unul e pt sandou, mosor, celalat e pt remorcaj aero. Nu vad de ce nu ar rezista aripa ala remorcaj... Asa ca apunei bre carlig pe burta ca un sandou sau un mosor sigur gasesti pe undeva.

big
FROGS CAN FLY!
0

#192 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 March 2007 - 12:02 AM

Big Scris la 6 Mar 2007, 22:49

Citeaza

Carligul e carlig, declansataorul e declansator.

Asa ca apunei bre carlig pe burta


OK! Mosor pot sa-mi fac. cu pedala fara pedala, sau cu telecomanda. Am citit pe un forum din state ca un tip a facut un mosor cu telecomanda. Adica avea doua receptoare. Unul era la model si unul cu un canal la mosor. Si dadea viteza la mosor din telecomanda in timp ce pilota si modelul.
Eu cred ca este o complicatie inutila, doar interesanta ca realizare.

Si daca tot e vorba de carlig...cum se afla pozitia lui? Am vazut ceva pe aici, destul de relativ. nu exista o formula mai precisa de asezare a carligului? Aveti ceva schite cu amplasarea si realizarea ? Un link ceva, sa nu mai scarpin tot forumul?


O fotgrafie cu locul de parcare.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#193 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2007 - 08:49 AM

Big, la 6 Mar 2007, 22:49, a spus:

sandou, mosor,

vinci

Radu, vezi ca subiectul s-a dezbatut dincolo; nu mai tin minte daca s-a rezolvat partea de teorie, dar partea practica, da; in orice caz, pozitia definitiva a carligului de sandou/vinci o vei stabili dupa mai multe zboruri; stii ca la F3J/B baietii au mai multe pozitii pentru carlig, in functie de vant. Grosso modo, e in fata CG, in asa fel incat cablul sa faca cu axul longitudinal al fuselajului, in timpul remorcajului, un unghi pe care nu pot sa vi-lindic. :rolleyes:

Declansatorul pune-l fix in bot, daca esti sigur ca locul e suficient de zdravan.
Cat despre complicatia cu telecomanda care actioneaza vinciul electric...forget it! PEDALA!

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 07 March 2007 - 08:54 AM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#194 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 March 2007 - 09:01 AM

Pozitia cirligului :

- se determina centrul de greutate
- de la CG, se ia o axa imaginara la 30 grade in fata fata de normala (perpendiculara pe axul de zbor)
- in punctul unde iese aceasta axa din fuselaj (pe burta), se pune cirligul.

Aproximativ 2-3 cm in fata centrului de greutate.
In mod normal ai nevoie de 3 cirlige, unul in fata si unul in spatele cirligului calculat central (ai sa le folosesti in functie de vint).

In mod normal, peste 2 Kg, se ridica cu fir cu scripete, mosor asistat (cu regulator de curent) sau tractat (sandoul elastic nu mai corespunde).
0

#195 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2007 - 09:26 AM

vlad1, la 7 Mar 2007, 09:01, a spus:

ai nevoie de 3 cirlige, unul in fata si unul in spatele cirligului calculat central

In mod normal, peste 2 Kg, se ridica cu fir cu scripete, mosor asistat (cu regulator de curent) sau tractat (sandoul elastic nu mai corespunde).

3 carlige sau unul cu 3 pozitii;

ai zis bine "in mod normal", ca in mod anormal, la RR 2006, Albatros si-a ridicat planoare de 5-6m cu sandou elastic si aveau -cred- mult peste 2 kile.
Are cineva in Ro vreun vinci cu regulator? eu nu am auzit. :rolleyes:
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#196 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 07 March 2007 - 06:19 PM

nEA RADU....treaba sta in felu urmator..la remorcaj e bun cel ce il aveti deja de la multi plex... ala vine fix in bot v-am spus atunci..
e treaba e ca noi nu avem cu ce sa il tragem la sandou..sandou cu zgarci am io ...si il putem folosi ..dar n-avem carlig de el...facem unu care sa aiba 3 carlige ??unu mai in fata unu in cg si unu mai in spate? daca da io dau ideii si banii si sa le facem ca doar aveti cnc:P
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#197 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 07 March 2007 - 06:22 PM

ideea e ca nici io la asw nu am si sa facem 2 la fel....mai vb pe mess sau la mobil detaliile...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#198 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2007 - 07:07 PM

RedBaron, la 7 Mar 2007, 18:19, a spus:

unu mai in fata unu in cg si unu mai in spate?

IN NICI UN CAZ in cg sau mai in spate!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#199 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 March 2007 - 07:08 PM

Eu lasez planor de 5,5 kg si 3,7m anv cu sandou. E adevarat ca am unul pe masura desi uneori mi se pare si asta cam letargic. Albatros are unul mai musculos, cu el lanseaza si 4m anv plus ceva maruntish :-)

Cand folosesti sandou puternic e bine sa mergi cu cca 45 de grade sau chiar mai mult. La mosor poti sa cobori la 30 de grade.

Eu folosesc carlig clasic in forma de L, insa la asw 22 am un sistem mai camulflat: o teava de otel cu int de 5,5mm montata pe burta planorului orientata cu partea superioara spre inainte la aproximativ 45 de grade. Este fixata intr-o bucata sanatoasa de lemn, cu epoxi. Pe firul de la sandou am o tija de 4mm diametru care intra in teava susamintita. Acest dispozitiv este excelent acolo unde carligul arata aiurea sau unde pe burta nu e posibil sa montezi carlig. Are un sigur neajuns - daca nu il tii perfect curat poti sa ai surpriza ca nu iese tija din teava...

Pt remorcaj aero mai exista o varianta f simpla. Am atasat o poza ca vorba aia - face cat o mie de cuvinte.

big

Aceasta postare a fost editata de Big: 07 March 2007 - 07:45 PM

FROGS CAN FLY!
0

#200 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 March 2007 - 07:46 PM

poza

Fisiere atasate


FROGS CAN FLY!
0

#201 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 07 March 2007 - 10:23 PM

Multumesc Big. Sistemul este asemanator in functionare ca cel de la Multiplex, doar ca ala este tubular.
Cat despre teava, inteleg ca este inclinata sprefata planorului si in ea intra un bolt legat de sandou. Da cum se desprinde de acolo? Sau totul se bazeaza pe faptul ca la o ridicare a botului mai mare de 45º teava iese singura ?
Si daca este asa...atunci singurul avantaj este aspectul si lipsa unui carlig pe burta. Cel putin eu asa inteleg.
Confirmi?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#202 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2007 - 08:17 AM

Confirm io... Asa e. Io nu am incercat, dar e interesant ca rezolvare tehnica.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#203 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 08 March 2007 - 08:20 AM

Big daca ai timp si chef...pune doua poze sa vedem cam cum arata...asa sa priceapa toata lumea.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#204 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 March 2007 - 10:35 AM

@radu confirm confirmarea Valterasului.

Si confirm si ce zice Bogdan Stancu cu declansatorul de bot - musai la remorcaj de avion si musai servo independent nu legat de cel de pe profundor (am vazut si solutia aia la ceva planoare micro dar mi se pare aiuristica).

Revin cu poza la carligul - teava.

big.
FROGS CAN FLY!
0

#205 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 March 2007 - 02:34 PM

Ieri am iesit la centrat planorul. Dupa mai multe probe de alergare cu planorul in mana, (multumeec prietenilor ca daca trebuia sa fac eu asta......) la prima aruncare (cu 80gr plumb) era tot prea greu de coada, drept pentru care s-a angajat si a atins aripa de pamant. Nu s-a intamplat nimic, doar ca au iesit wing loock-urile de la loc. S-au reclipsat si am mai adaugar 40gr. Vant foarte lejer si....evrika priul zbor planat. dar tot usor de bot, a trebuit sa-i "dau in nas" iar apoi la aterizare l-am tras nitel si a facut o aterizare perfecta. Infundare cam 30-40m de la fo 2,5m inaltime. In momentul aruncarii s-a inaltat putin pana l-am dat in nas.
Am mai pus 40gr (total 160gr) si am asteptat urmatoarea adiere de vant. Lansare aproape perfecata, s-a inaltat putin si apoi a planat fara probleme.
De remarcat o usoara tendinta deinclinatie la stanga pe durata fiecarei lansari. De fiecare data a trebuit sa dau eleroane dr pentru scurt timp, dar apoi s-a stabilizat . Ma gandesc ca nu se poate trage o concluzie inca.
Acum care este urmatoarea etapa??

Din pacate fotografii in zbor nu am, doar inainte de lansare.

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 12 March 2007 - 02:35 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#206 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1641
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 12 March 2007 - 07:21 PM

Tendinta de inclinare stanga poate avea cauza tehnica (torsionare, semiaripa mai grea) sau... umana. Am vazut la unii modelisti ca la lansari mai serioase din dorinta de a imprima o viteza cat mai mare modelului, se intarzie eliberarea din mana, cu consecinta directa - traiectorie usor stanga, poate si cu inclinare.

Pasul urmator este Lempes, vant de pana la 5m/s!
Ai mai zburat la panta?

big
FROGS CAN FLY!
0

#207 Useril este offline   victors 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1248
  • Inregistrat: 04-February 06

Postat 12 March 2007 - 08:38 PM

Big, la 12 Mar 2007, 19:21, a spus:

se intarzie eliberarea din mana, cu consecinta directa - traiectorie usor stanga, poate si cu inclinare.

poate ne explici un pic....
de ce neaparat se duce spre stanga daca se intarzie eliberarea din mana?
eu am vazut si invers...

p.s. nu ai specificat cu ce mana se arunca .....
supervictors
0

#208 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 12 March 2007 - 10:46 PM

@Victors
Pai dupa cum se vede in fotografie...Cata a aruncat cu dreapta.

@Big
Nu, nu am mai zburat inca cu planor. O sa merg cu cineva prima data sa vad si eu despre ce este vorba. O bucata de elastic de unde cumpar? Fara pretentii prea mari, doar asa sa vad cum este. Ca daca nu ma satisface nici mosorul nici elasticul , poate-i pun totusi un motor bl.

Acum 35 de ani, am zburat putin la panta cu instructor cu un Blanic.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#209 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 March 2007 - 06:14 PM

nea radu...sambata cred ca va fi un f3j la ghimbav .... puteti veni sa incercati planoru dupa concurs acolo (ca doar sunteti pretin cu nea Gicu:)...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#210 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 15 March 2007 - 07:50 PM

rectificare se tine la sanpedro ....
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro