Mini Ventus 2,6M Made in China
#32
Postat 12 February 2007 - 01:39 PM
Kele a precizat profilul aripii. Asa o fi...eu nu am nici o documentatie. Dar am sa va postez un desen sablon si atunci cred ca se face lumina. Oricum profilul nu este departe de simetric
#33
Postat 12 February 2007 - 02:26 PM
Big, la 11 Feb 2007, 17:48, a spus:
Cam ciudat modelul asta, nu? Numai un mare noroc il salveaza pe Radu sa nu planga dupa bani si munca.
Mie, in schimb, mi se pare (tot iluzie o fi?) ca fuselajul e cam scurt si butucanos. Buba la centraj si cursele profundorului... Radu, cand il zbori sa fii atent.
Cat despre sfatul sa nu-i pui motor...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#34
Postat 12 February 2007 - 02:32 PM
Citeaza
Ii place viteza intr'adevar si mor de draci ca nu am downlodat la timp filmuletzul acela cu un zbor de incercare al unui mini ventus (Kele poate ai tu ceva in sensul acesta...?). Cred ca ideea lui Bigu' legat de frane sau flapsuri e bine venita... vine destul de rpd la aterizare.
#35
Postat 12 February 2007 - 02:43 PM
Valteras, la 12 Feb 2007, 09:41, a spus:
da o sa il vrea lestat....dar mai bine pune 50 de grame de plumb in bot decat drugul ala...si cred ca rezistenta se poate obtine si cu carbon .....
si cu cabina nea radu cand vin dupa accu si servo vo aduc pe a mea sa o vedeti ...
#36
Postat 12 February 2007 - 02:43 PM
Silfax, la 12 Feb 2007, 14:32, a spus:
Ideea e buna, dar la dimensiunile alea, greu aplicabila: cine crezi tu ca o sa gaseasca frane de cca 20-22 cm, cat mi se pare ca ar trebui pentru anvergura aia? cat spatiu e in aripi (ma refer la grosimea profilului), ca sa incapa mecanismul franelor+servo? Altfel, singura alternativa e sa-i pui flapsuri si sa franezi cu mix crow.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#37
Postat 12 February 2007 - 02:46 PM
BogdanStancu, la 12 Feb 2007, 14:43, a spus:
aceasi problema o am si io la asw...loc de frane cam muult prea putin ...si am ramas la flapasuri...
Asa ca dmnu Radu va recomand Flapsurile..fara e greu tare ...(stiu de la Fire ca ma chinui muult la panta) ...
#38
Postat 12 February 2007 - 02:57 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#39
Postat 12 February 2007 - 04:04 PM
In privinta muncii depuse si a investitiei....dupa cate am patimit cu heli nu cred ca ma mai poate afecta ceva.
#40
Postat 12 February 2007 - 04:12 PM
#41
Postat 12 February 2007 - 05:12 PM
kele, la 12 Feb 2007, 11:01, a spus:
Nu prea arata a S6063. Ala e mai subtire (7%) si cu grosimea maxima nu chiar asa de inspre bot, ca si ala din poza.
Dar poza poa sa nu fie concludenta..
Uite o comparatie:
Fisiere atasate
-
S6063.JPG (76.57K)
Number of downloads: 200
#42
Postat 12 February 2007 - 05:25 PM
Radu_, la 12 Feb 2007, 13:39, a spus:
Parere proasta, daca teava de pe la ICA (gen lateu de deltaplan, adica 2024, V95 sau echivalent)...
Iar daca teava de pe la Praktiker, parerea e si mai proasta, ca aia nu e dural!
Acuma, pt. sarcini normale de zbor, o tv. de dural de fi 10x1mm ar fi OK. Dar dimensionarea se face pt. evolutii cu factori de sarcina mari (resurse puternice, loopinguri si viraje stranse) precum si pt. "evolutii" de genul aterizarilor "infipte", "roata tziganului" cand cu o aripa cand cu ailanta, succesiv. In cazurile astea, teava nu mai e OK. Trebe bara.
Red Baroane, "lestarea" cu 50 gr. de plumb IN BOT nu e lestare. Aia e "centrare". Lestarea se face la un model DEJA CENTRAT, prin aplicarea IN CENTRUL DE GREUTATE (sau in imediata vecinatate) a... lestului. Se face pt. a spori incarcarea alara, pt. a spori in general, VITEZA DE DRUM a planorului, fara a modifica centrajul (sau prea putin).
Asa ca drugul are si el justificarea lui.
Franele nu prea au loc in subtzirimea aia de aripa. Solutia este ca eleroanele sa le poti comanda ca spoilere/flapsuri. Altfel, nu-ti ajunge tarlaua sa-l pui jos.
Io la planorashul meu de azvarlit din mana am spoilere/flapsuri pe eleroane si e fix ce trebe. Nu mai poci fara...
#43
Postat 12 February 2007 - 05:34 PM
BogdanStancu, la 12 Feb 2007, 14:26, a spus:
Cat despre sfatul sa nu-i pui motor... sa-i pui motor!
Vezi in attachment.
Succesiunea e clara, precum si rolul surubului. Te ajuta sa fixezi ochiometric panoul a.i. motorul sa fie orientat in jos 2-3 grade si la dreapta un grad-doua...
Dupa ce lipesati panoul (pasul 3), se ajusteaza frumos surplusul de fusejaj a.i. sa potriveasca frunos conul...
Pozele sunt de pe Horejsi, Hot Shot
Fisiere atasate
-
bot_motor.JPG (80.13K)
Number of downloads: 204
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 12 February 2007 - 05:35 PM
#44
Postat 12 February 2007 - 05:41 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#45
Postat 12 February 2007 - 09:11 PM
Deci in concluzie....care este urmatorul pas?? Defintivez problema aripilor sau ma ocup de ampenaje si deriva?
Ca la deriva iarasi este o problema...nu are nici un fel de balama in dotare. Cam care ar fi solutiile? Daca e nevoie mai fac ceva fotografii.
#46
Postat 12 February 2007 - 09:21 PM
deci
cum se prind aripile?
varianta nedemontabila iese din discutie
mi-ar face mare placere sa vad o poza la ASW cum arata
0728.26.93.19
#47
Postat 12 February 2007 - 09:24 PM
Fisiere atasate
-
profil.jpg (50.08K)
Number of downloads: 155
#48
Postat 12 February 2007 - 09:30 PM
Fisiere atasate
-
thumb_winghook.jpg (5.38K)
Number of downloads: 180
#49
Postat 12 February 2007 - 09:31 PM
al meu fiind cu motor arata total diferit de cel al lui Radu
poate apuc sa public si io niste poze
in legatura cu acest model doar doua probleme pot sa-mi pun
- montarea si demontarea aripilor (cum?)
- spatiul pentru motor-acumulator-variator, pare insuficient
o alta curiozitate ar fi cele doua gauri (mari) din partea superioara a fuselajului carora nu le vad rostul
0728.26.93.19
#50
Postat 12 February 2007 - 09:33 PM
Balamale (vorba turcului) IOC, semne de balamale sau asa ceva...nimic.
Deci..... solutii ceva?
Fisiere atasate
-
thumb_rear.jpg (4.24K)
Number of downloads: 181
#51
Postat 12 February 2007 - 09:34 PM
Fisiere atasate
-
thumb_tail1.jpg (4K)
Number of downloads: 194
#52
Postat 12 February 2007 - 09:35 PM
Fisiere atasate
-
thumb_rudder.jpg (2.91K)
Number of downloads: 149
#53
Postat 12 February 2007 - 09:36 PM
Il padrino....tu ce model ai?
Fisiere atasate
-
thumb_rudder2.jpg (2.53K)
Number of downloads: 166
#54
Postat 12 February 2007 - 10:04 PM
modelul meu a fost livrat cu motor inclus
motorul este un 660 care intra destul de dificil in botul fuselajului
momentan chiar nu vad cum o sa pozitionez toata electronica in interior, plus ca vreau sa pun si camera pe el
de fapt asta a fost si motivul pt care l-am luat
oricum bafta multa Radule si nu te grabi....
0728.26.93.19
#55
Postat 13 February 2007 - 12:01 AM
BogdanStancu, la 12 Feb 2007, 17:41, a spus:
Mie unu imi place sa cred ca Fire-ul era mai rezistent decat ventusul asta..si nici macar ala nu aveam curaj cu Dl. Iordan sa ii dam drumu la vinci ...tot numa la scripete il duceam sus si cu grija ....(adik tragand doar o persoana nu 2 cum e normal) , asta de frica ruperii....asa ca asta nu il vad dus sus la vinci...eventual am io zgarci dar nu a mai fost folosit demult....daca vreti io vin cu el la camp...macar de dragu incercarii...
Pe post de tractor cat de curand sper sa avem Wilga :D
PS... in cazul in care am gresit..vinci stiu ca este cel electric..in cazul in care am gresit imi cer scuze....
EDIT: Chiar nu cred ca ajunge un mix la eleroane...stiu de la Vlad care neavand flapsuri la panta il pune f. greu jos.... Nea Radu sau Vlad pot confirma...Deci sfatu meu incercati sa ii puneti flapsuri..e de munca dar macar aveti siguranta ca vine jos cand vreti...
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 13 February 2007 - 12:03 AM
#56
Postat 13 February 2007 - 12:02 AM
Diferenta este de pret la motor si elice. Dar eu m-am gandit ca daca voi pune motor (pe moment nu intentionez) sa-l dotez cu ceva BL
In alta ordine de idei, am cantarit modelul si are fix 1Kg fara electronica si fara servo, asa cum se vede in fotografia agatat de plafoniera.
#57
Postat 13 February 2007 - 08:36 AM
Radu_, la 12 Feb 2007, 21:11, a spus:
Intai aripile.
In functie de cum se vor finaliza aripile (ca pozitionare pe fuselaj, "perpendicular" pe deriva), vei alinia ampenajul orizontal a.i. sa fie "paralel" cu aripile. Intelegi tu...
#58
Postat 13 February 2007 - 08:45 AM
RedBaron, la 13 Feb 2007, 00:01, a spus:
Eleroanele (fiecare pe cate un canal) se mixeaza (spoileroane/flaperoane) a.i. in sus sa se bracheze fo 20-30 grd ca spoiler si in jos ca flapsuri tot cam asa.
Mai bine decat nimic si mai simplu decat de facut flapsuri de la zero, la care mai trebe si servouri, canale libere, etc...
#59
Postat 13 February 2007 - 08:56 AM
Radu_, la 12 Feb 2007, 21:30, a spus:
Solutia e clasica si consacrata.
In mod normal, un elastic puternic e de ajuns. De fapt, daca aripile stau cat de cat fest pe tija, nu trebe cine stie ce forta ca sa le tina aproape de fuselaj. La (multe) F3J, F3B, F5B, etc., aripile se "asigura" de fuselaj cu o banda de scoci. Cat mai ordinar, de preferinta de ala de izolatii, care la busitura tre sa se rupa, sa permita aripii sa sara din fuselaj, cat de cat. Inelele alea de cauciuc indeplinesc fix acest deziderat. Aripa nu tre solidarizata cu fuselajul prea riguros, pe directia "oy", adica a axei transversale.
In schimb, trebuie ferm pozitionate in fuselaj, fatza de rotatia dupa aceeasi axa. Si rolul asta il au "cuiele" alea de la bordul de fuga. In unele cazuri, sunt cuie si la BA, in altele, rolul cuielor e luat de o a doua bara sau ferura.
#60
Postat 13 February 2007 - 08:58 AM
IlPadrino, la 12 Feb 2007, 21:31, a spus:
Care?