atro, la Oct 4 2008, 12:29 AM, a spus:
Radu daca vrei sa consolidezi fuselajul, mai ales daca e fisurat la baza derivei, nu poti decat pe exterior. Chiar acum m-am uitat din nou la spatiul pe care l-ai avea sa lucrezi prin interior. E extrem de mic si zona care e de intarit e la vre-o 100mm de panoul ce inchide deriva (al meu e scos deocamdata). Iti recomand sa dai cel putin trei straturi de fibra de 40-60g/m2 cu orientari diferite ale fibrelor tesaturii, pe vre-o 100mm, centrat pe BA deriva. E mult mai bine decat un strat de 100-150g/m2. Slefuieste intai vopseaua pana ajungi la fibra. O sa iasa putin in afara dar nu se vede - slefuiesti prelung marginile. Iti spun din experienta mea cu Discusul. A avut parte de multe greseli din partea mea (de pilotaj) si zonele cele mai sensibile sunt rama cabinei si baza derivei.
In privinta unghiului de calare a stabilizatorului ti-am spus si eu sa pui o pana sub bordul de fuga. Se pare ca am gresit.
Daca profilul e cel scris pe cutie, S6063, unghiul ideal de atac ar fi 0.360 (CompuFoil3D) si unghiul de portanta 0 e de -1.360. Deci ii place viteza. Multa!
Al, am incercat cu banda adeziva. Daca o presez bine cu o bucata de balsa, se desprinde destul de bine. Buna idee, multumesc.
Adrian
Am numai fibra auto. nu stiu daca nu-i prea groasa. Cat despre profil si unghiuri...ce sa zic, nu prea inteleg ce profil la stab ca la mine este doar o rama de baghete in folie. Daca te referi la unghiul aripilor, este cel al fuselajului si nu pot sa-l modific.