Modelism - RHC Forum: Mini Ventus 2,6M - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mini Ventus 2,6M Made in China

#301 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2007 - 02:04 PM

Radu, chiar nu stiam. Probabil diferenta este ca americanul i-ti da inapoi modelul daca nu se poate zbura, iar cel din Europa mai bricoleaza la el si mesteca marunt din gura la adresa asiaticului... Oricum, trebuie sa ai unghi. Din putinul pe care-l stiu eu, CG parca ramane la fel. Se modifica incidenta doar, in pasi care sa-ti dea niste impresii semnificative.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#302 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 20 July 2007 - 06:10 PM

Big m-a invatat sa folosesc un raportor, o ata si o piulita, pentru a masura calajul. Este o metoda foarte simpla si destul de eficienta. Din pozele afisate de voi, cu acel dreptunghi se poate vedea daca e sau nu e unghi de incidenta. Totusi pentru a fixa un anumit unghi e nevoie de un instrument...

Si eu sunt de parere ca intai se fixeaza aripile de fuselaj cat mai estetic si apoi te joci la AO. Nu cred ca are cineva bafta aia sa-i nimereasca toate unghiurile cum trebuie din prima si daca te apuci sa te joci cu aripile ai incurcat-o. E si mai greu, trebuie sa ridici doua aripi sau sa le cobori in mod egal, largesti 4 gauri si faci fuselajul varza. Sa nu mai spun de operatia in sine, eu cred ca e infernala.

La AO te joci cu un singur surub, faci reglajul pe camp fara probleme (asa am facut si eu la RR) si lucrezi cu un singur obiect nu cu doua in acelasi timp. Dupa ce ai aflat cum ii place, faci o pana din balsa si s-a terminat povestea.

Acum sa revin la invataturile lui Big cu raportorul.
Fixezi fuselajul cat mai bine de masa astfel incat ata raportorului sa arate 90 grade sub AO. Asta inseamna ca AO este perfect orizontal.
Muti raportorul la aripa pe intrados si vezi cate grade arata in plus de la pozitia anterioara (90). Mai aduni si 1,2 grade pe care le are profilul de aripa de la mediana la intrados si cam asa afli unghiul de incidenta pe care-l ai.

E bine sa faci masuratori la ambele aripi si in mai multe locuri pe intrados ca nu se stie niciodata...
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#303 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2007 - 06:27 PM

Daca nu se supara nimeni m-as baga si eu in seama. Acum 30 de ani cand faceam planoare pentru zbor liber ampenajul era fixat cu elastic. Aripa statea la locul ei. Lestam sa am CG unde trebuia. Pe camp introduceam sub apenajul orizontal cale sub BA sau BF ca sa am finetea maxima.
Revenind in prezent ma alatur corului de meseriasi ce sustin sa lucrezi din ampenajul orizontal.
Bafta.
0

#304 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2007 - 06:36 PM

Aveti dreptate, oameni buni...
Insa, sa nu uitam ca fabricantul da o anumita pozitie a AO, mai ales la ampenajele in "T". Ea este raportata la linia mediana,"water mark, line" sau cum s-o chema. Asa au proiectat-o ei, ce sa faci. Apoi urmeaza chinul, asa cum a spus si Corsarul, sa aliniezi doua aripi identic, la calaj de 1-4 grade, fara sa fuga sau sa arate estetic... Ma refer aici in special la semi-machete sau machete de planoare, cu fuselaj de fibra, la celelalte e mult mai usor de facut .

Nu vreau sa fiu contra, dar acum modelul lui Radu fiind gata nu ramane decat solutia cu AO.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#305 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 20 July 2007 - 07:15 PM

Pentru CG recomand site-ul acesta:

Aircraft Center of Gravity Calculator

Macar sa vezi ce mai spun si altii despre punctele mai importante ale planorului, asta ca o verificare si completare la specificatiile constructorului.
Si daca ii afli si greutatea totala, poti sa deduci si viteza minima cu care poate sa zboare. In plus nu e totul numai CG-ul mai sunt si altele...
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#306 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 July 2007 - 10:19 PM

Citeaza

Pentru CG recomand site-ul acesta:

la mine nu functioneaza. Da eroare

In alta ordine de idei, am facut astazi tot felul de teste cu inclinati diferite ale AO si nici n rezultat. Era si Cristi pe Lempes cu planorullui si a spus ca asa ceva nu a intalnit inca. Este drept ca astazi nu prea a fost vant, doar asa usoare adieri. Oricum nu am simtit nici o diferenta cu sau fara unchi la AO.
Aproape ca am renuntat sa ma mai obosesc cu acest model. Voi astepta intalnirea de la Sanpetru sa vad ce parere au si specialistii in domeniu care sper ca o sa onoreze cu prezenta evenimentul.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#307 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 21 July 2007 - 10:39 PM

Salut,

Din cate stiu eu, ineficienta ampenajului este si din cauza faptului ca CG-ul este prea in fata (se duce ca sageata).
E bine totusi sa te uiti si pe site-ul ala. La mine merge. Intreaba-ti ISP-istul sau fa un dial-up in alta parte.

De asemenea, cu un CG prea in spate comenzile devin foarte sensibile si planorul este destul de greu de stapanit. Si nu in ultimul rand, CG-ul trebuie sa fie in spatele AC-ului (Aerodynamic Center) si in fata NP-ului (Neutral Pint).

Sau poate chiar nu a fost vant suficient de puternic, pentru ca am impresia ca e cam de viteza planorul asta...
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#308 Useril este offline   B-222222 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 16 March 2008 - 02:29 PM

Azi am reusit primul zbor cu Mini Ventus( in sensul ca, am si aterizat fara sa stric nimic).A ajuns sa cantareasca gata de zbor un pic peste 2 kg. La aceasta greutate are o incarcare alara de aprox. 52g/dcm2 si vrea viteza cat cuprinde, ca de nu se angajeaza imediat.La prima ridicare in aer, cand am venit la aterizare, la 50cm de sol a intrat in limita de viteza si la contact cu solul teava de carbon ce tinea aripile s-a divizat in mai multe segmente cat ai zice peste.

Am si eu o intrebare pt. cei ce au acest mode si nu numai. Cum trebuie venit la aterizare cu flaps sau cu spoiler?Desigur ma refer la eleroane ca flapsuri are lipsa.
Pt. flaps cat de in jos, pt. spoiler cat de sus?

Pt . ca la aterizare e belea, vine cu viteza mare si e tare greu sa ramana intreg.

Imi pare rau ca nu am avut cu ce filma dar poate data viitoare vom fi mai pregatiti.

Toate cele bune!
Si astept sfaturi pt aterizare ;)

Aceasta postare a fost editata de B-222222: 17 March 2008 - 08:37 AM

0

#309 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 March 2008 - 08:20 PM

Uite ca mai este unul care se chinuie sa zboare cu asa ceva.
Si al meu are to ceva peste 2Kg si nu zboara...mai mult cade ca elicopterul la aterizare, un fel de placinta.
Toate astea cu lansare din mana la panta. Am reusit aterizari cu el, dar asa...cu infundare foarte mare. Adevarat ca vine cu viteza foarte mare, dar pe teren drept (iarba) aterizeaza frumos. Pe miriste se cam poticneste. Pe aratura...face si el o mica aratura ;)
Aproape ca am renuntat la el. O sa mai fac niste teste remorcat. Dar mai la primavara.
Al tau are si motor? Al meu nu are si nici nu vreau sa-i pun , dar se pare ca e musai. Am o gramada de plumb acum in bot, ca sa vina CG ca lumea.

Mai tinem legatura....chiar ma intereseaza daca reuseti ceva. Mie mi-a placut foarte mult moaca modelului si chiar si acum am o admiratie pentru formele lui, dar nu am avut inca satisfactia zborului cu el.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#310 Useril este offline   B-222222 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 16 March 2008 - 09:42 PM

Salut, Radu!

Eu am pus motor pe el, dar cred ca este un pic prea mult pentru el. Cu acumulator 4 lipo la blana si elice 9x6 vrea sa faca luping http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif . Urca destul de frumos cu motorul la jumatate.

Azi pe un vant de apox 15-18 km/h mentinea altitudinea cu foarte putin motor.
Ramane problema aterizarii ;) .
0

#311 Useril este offline   Corsarul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 105
  • Inregistrat: 23-April 04

Postat 17 March 2008 - 09:35 AM

Salut baieti,

Ma bucur sa aud ca se mai discuta despre acest subiect...

Mini Ventus-ul meu sta inca in cutia cu care l-am cumparat, deci nu pot spune prea multe despre comportamentul sau la zbor.

Insa, pe un planor asemanator (Hunter-ul meu) tija de carbon pentru imbinarea aripilor este mult prea subdimensionata din punct de vedere rezistenta (mai ales la aterizare). Asadar, recomand cu caldura o tija (nu teava) din otel. Tot tija recomanda si producatorul modelului.

Acum despre aterizare eu as incerca la mine (s-ar putea sa gresesc) flaperoanele. La un model care nu prea are legatura cu efectul de sol la aterizare e clar ca are nevoie de flapsuri pentru o mai buna portanta la viteza mai mica. Evident, nu trebuie sa ne asteptam la minuni. Flapsurile sunt flapsuri iar flaperoanele sunt o imitatie atunci cand lipsesc flapsurile. Dar in nici un caz eu nu as pune spoiler la aterizare deoarece modelul nu este deloc usor si cum spuneam nici in efect de sol nu intra sa fie nevoie de o forta care sa-l puna cu burta pe sol.

Acum despre unghiul flaperoanelor, eu as merge destul de mult, chiar pana aproape de 75 de grade (numai daca permite eleronul). Sau poti sa te uiti in cartea tehnica a statiei radio la capitolul setari flaperoane, etc. (la mine exista aceste recomandari inclusiv cu unghiuri cu tot).

Cam asta este, sper sa fie de folos ce am spus mai sus si va urez multa bafta!

P.S. Wingleturile sunt esentiale, sa nu le uitati!

Cu respect,
Corsarul.
De ce sa alergi cand poti sa zbori?
0

#312 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 August 2008 - 08:08 AM

in Weeckend am scos iarasi ventusul la panta. Vant cat cuprinde, aproape ca-l lua din mana. Greutatea totala cu lest in bot 1180gr fuselajul si 350gr fiecare aripa. deci 1880gr.
dupa lansarea din mana, fara elan ca vantul era suficient de tare, se ridica fo 5m si ince4pea sa penduleze fara inaintare, tinut din eleroane si deriva sa stea in vant. Cand rafala inceta sau se domolea putin incepea sa cada usor de bot si am incercat sa iau viteza pe coborare, dar nu reuseam sa-l readuc orizontal , decat daca revenea vantul.

Clar ca nu zboara. Nu stiu ce sa -i mai fac.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#313 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 19 August 2008 - 10:53 AM

Vezi postareaRadu_, la Aug 19 2008, 09:08 AM, a spus:

"....dupa lansarea din mana, fara elan ca vantul era suficient de tare, se ridica fo 5m si incepea sa penduleze fara inaintare, tinut din eleroane si deriva sa stea in vant. Cand rafala inceta sau se domolea putin incepea sa cada usor de bot si am incercat sa iau viteza pe coborare, dar nu reuseam sa-l readuc orizontal , decat daca revenea vantul.

Clar ca nu zboara. Nu stiu ce sa -i mai fac.


daca face, cele spuse mai sus, este clar ca zboara
pune-i motor

P.S.
Al meu zace tot in cutie
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#314 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 19 August 2008 - 02:47 PM

De ce nu ai incercat sa-l orientezi din eleroane ca sa-l bata vantul sub o aripa ? Poate asa reuseai sa faci cateva ture ca sa vezi cum se comporta. Nu-ti face probleme ca nu zboara.
0

#315 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 19 August 2008 - 05:42 PM

Vezi postareamihaimcg, la Aug 19 2008, 03:47 PM, a spus:

Nu-ti face probleme ca nu zboara.


@ Radu
daca sta in vant asa cum ai descris, tot ce trebuie sa faci este sa-i pui la dispozitie circulatia de aer pe care a avut-o pe timp de vant
pune-i motor!

era interesant de stiut cat de tare batea vantul..., dar banuiesc, ca nu aveai cu ce sa masori
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#316 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 August 2008 - 06:26 PM

Nu am cu ce sa masor viteza vantuli, dar era suficient sa nu-ti placa sa stai la soare.
Daca am incercat sa-l pun in lungul pantei, tinut din eleroane si deriva, trebuia sa compensez foarte mult ca sa stea orizontal. Tendinta este clara sa coboare ca helicopteru' Nu cade in nas si nici in coada. Pur si simplu are infundare foarte mare. Daca-l dau in nas, nu am panta suficienta sa ia viteza. Cine stie Lempesul, poate sa-si dea seama.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#317 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 19 August 2008 - 06:53 PM

Vezi postareaRadu_, la Aug 19 2008, 07:26 PM, a spus:

"... Nu cade in nas si nici in coada. Pur si simplu are infundare foarte mare. Daca-l dau in nas, nu am panta suficienta sa ia viteza. Cine stie Lempesul, poate sa-si dea seama.



Lempesul e prea scurt ca sa ia viteza....(n'am fost acolo...)
Pune motor!
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#318 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 19 August 2008 - 09:39 PM

Vezi postareaIlPadrino, la Aug 19 2008, 07:53 PM, a spus:

Lempesul e prea scurt ca sa ia viteza....(n'am fost acolo...)
Pune motor!



Lempesul nu este scurt. As fi foarte fericit daca ar cobori toata panta Lempesului . Cand spuneam ca nu am panta suficienta ma gandeam la inclinatia pantei. adica infundarea este mai mare decat inclinatia pantei.

si despre motor.....daca doream ceva cu motor luam un avion. Eu vreau planor nu motoplanor.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#319 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 August 2008 - 10:50 PM

Radu,

Aceeasi problema am avut-o si eu cu Discusul. Pana nu am umblat la unghiul de calare al stabilizatorului nu a vrut sa zboare ca planor.
Pune-i o pana sub bordul de fuga. Incepe cu 0.8 - 1mm. Apoi putin cate putin din centrul de greutate. Acum am cam 2.5mm sub BF stab, iar CG e dincolo de plaja permisa in instructiuni. E drept ca acum zbor mai mult cu o aripa facuta de mine, dar pluteste frumos si castiga si inaltime la termica. Din viteza a pierdut foarte putin. Din pacate la aceste rezultate am ajuns dupa multe - prea multe - reparatii, indeosebi la fuselaj.

Bafta si rabdare!

Adrian
0

#320 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 August 2008 - 04:25 AM

Am mai scris undeva. Dar sper sa nu se supere nimeni. Acum peste 30 de ani cand faceam planoare procedam asa: toate ca in plan, CG unde trebuie si adaugam la ampenajul orizontal sub bordul de fuga sau de atac (cum a povestit si Atro) bucati de placaj pana aveam panta de coborare minima dar fara sa cabreze.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#321 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 August 2008 - 07:20 AM

socoteala cu pana sub stabilizator am fumat-o de mult. Am ajuns pana la 3mm si ...rezultatul a fost aproape nul. Daca nu are viteza nici nu asculta de comenzi. Am spus si o repet...ori parasuta, ori heli ori ventusul meu este acelasi lucru la coborare.

Acum trebuie sa fac mici reparatii la fuselaj. Au aparut niste fisuri fine in spate sub ampenajul vertical si a slabit rigiditatea. Cred ca va trebui sa scot bucata de placaj verticala si sa bag ceva fibra sau rasina, o sa vad dupa ce desfac.

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 20 August 2008 - 07:21 AM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#322 Useril este offline   VasiM 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 24-July 08

Postat 20 August 2008 - 08:37 AM

@Radu

Ai masurat unghiul de calaj al aripii fata de ampenajul orizontal? La aceste planoare trebuie sa fie in jur de + 1 grad. Am si eu un Ventus din ala mai nou (CMPro) si pana nu am redus unghiul se comporta cam la fel ca si al tau. Avea unghi de vreo 2.5 - 3 grade.

Aceasta postare a fost editata de VasiM: 20 August 2008 - 08:40 AM

0

#323 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 August 2008 - 09:13 AM

Vezi postareaVasiM, la Aug 20 2008, 09:37 AM, a spus:

@Radu

Ai masurat unghiul de calaj al aripii fata de ampenajul orizontal? La aceste planoare trebuie sa fie in jur de + 1 grad. Am si eu un Ventus din ala mai nou (CMPro) si pana nu am redus unghiul se comporta cam la fel ca si al tau. Avea unghi de vreo 2.5 - 3 grade.


In postul 291 tocmai aratam ca din constructie unghiul este 0. AM tot incercat cu tot felul de pene bagate sub ampenaj dar cum spuneam mai sus rezultatul nu a fost cel asteptat.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#324 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 01 September 2008 - 09:11 AM

nu vreau sa stric topicul, dar nici sa deschid unul nou la vanzari, pt atata lucru
il dau pe al meu cu tot ce am pus pe el
pretul exclusiv pt ziua de azi 160 lei
maine (marti) 180
miercuri - vineri: 200

0728.26.93.19
P.S. - tb sa fac loc Padrinelului ză fărst
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#325 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 01 October 2008 - 08:34 PM

intre timp al meu Ventus a ajuns la Artro (aici pe forum)
vroiam sa sterg mesajul anterior da se prea pare ca nu am optiunea de Edit - de ce? - vechiul forum parca permitea chestia asta

trag nadejde ca Artro a reusit sa finalizeze Ventus-ul mai bine de cat as fi facut-o eu
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#326 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 October 2008 - 10:56 PM

Vezi postareaIlPadrino, la Oct 1 2008, 09:34 PM, a spus:

intre timp al meu Ventus a ajuns la Artro (aici pe forum)
vroiam sa sterg mesajul anterior da se prea pare ca nu am optiunea de Edit - de ce? - vechiul forum parca permitea chestia asta

trag nadejde ca Artro a reusit sa finalizeze Ventus-ul mai bine de cat as fi facut-o eu


Salut,

Din pacate proiectul e in asteptare. Speranta mea era sa-l scot la zbor in maxim doua saptamani. A trecut o luna de cand l-am luat si am facut foarte putin. Am lucrat ceva la fuselaj. I-am marit putin firewallul in diametru (motorul 3536 nu incapea) ii montez servo profundor in deriva ca la Discus, comanda directiei pull-pull, deci usoare modificari si in coada. Astept niste fibra de carbon pentru consolidarea ramei cabinei.
Problema mare e cu aripile. Suprafata mai valurita nu am vazut pana acum. M-am consultat si cu Marinaru si zice sa le incerc asa. I-am scos folia sa mai pot sa corectez cate ceva dar mi-au ramas pete mari de vopsea si nu stiu deocamdata cum sa le scot (folia cojita a ramas transparenta si vopseaua a ramas pe placare).
In plus e si torsionata - bordul de fuga e arcuit. Aveti idee cum s-ar putea indrepta?
Din pacate sunt intr-o perioada aglomerata si am mai putin timp pentru construit.
Dar va zbura. Cu aripile lui sau cu altele, va zbura sigur!

Adrian

P.S. In fuselaj am gasit niste polistiren in zona cozii. Ale voastre sunt la fel?
0

#327 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 October 2008 - 11:30 PM

Pun si cateva poze cu aripa. Asa arata dupa ce am scos folia.
Bordul de atac:

Fisier atasat  bord_atac.jpg (80.34K)
Number of downloads: 275 Fisier atasat  tot_bord_atac.jpg (61.8K)
Number of downloads: 281

In a doua poza se vede ca zona bordului de atac nu e rotunjita. In plus e si un sant la imbinarea dintre placarea de extrados si cea de intrados.

Si curburile pe bordul de fuga:

Fisier atasat  curburi.jpg (80.3K)
Number of downloads: 284

Privita din dreapta, zona eleronului e concava iar zona dinspre incastrare e convexa.

Adrian
0

#328 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 October 2008 - 09:36 PM

Eu nu am problemele astea la aripi. Este drept ca am avut si de unde alege, l-am cumparat direct de la sursa.
Am reusit sa intind perfect toata suprafata cu fierul de calcat. Am muncit ceva ore la vremea aceea dar acum este bine intinsa. Borul de atac nu are nici valuri si nici nu este torsionat. sunt si ceva poze undeva in tot topicul asta. Am vrut si eu sa pozitionez servo in "coada" dar am renuntat ca si asa este prea greu de coada. Cel putin pentru varianta nemotorizata. Din experienta te sfatuiesc sa refaci deriva in asa fel sa ai mai multe grade pentru profundor. Este destul de "nesimtit" in zbor. Sau mai bine zis tentativele de zbor pe care le-am avut.

Astept cu nerabdare rezultatele tale sa vad ce am gresit sau ce nu am observat. Pe moment al meu sta bine mersi agatat de tavan ( cu aripile scoase) si asteapta sa-i intaresc putin fuselajul la nivelul cozii ca este putin fisurat si nu mai are tinuta. Se balangane destul de tare. Nici nu stiu inca cum o sa procedez, dar probabil ca o sa dezlipesc intaritura de lemn din spate si am sa lucrez pe acolo.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#329 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 03 October 2008 - 09:40 PM

Adrian

ptiu drace cate neajunsuri ...
oricum, ma bucur ca ai desfoliat aripile (eu nu am mai avut chef sa fac asta) si ca o sa le reinfoliezi corespunzator

o reteta (aproape) sigura de desprins vopseaua ramasa dupa extirparea foliei,
este sa aplici o banda adeziva ordinara de ambalat (transparenta insa, nu de aia maro), pe portiunile unde a ramas vopsea, banda pe care cand o indepartezi pleaca si cu vopseau remanenta...

spor
Al
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#330 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 03 October 2008 - 11:29 PM

Va salut,

Radu daca vrei sa consolidezi fuselajul, mai ales daca e fisurat la baza derivei, nu poti decat pe exterior. Chiar acum m-am uitat din nou la spatiul pe care l-ai avea sa lucrezi prin interior. E extrem de mic si zona care e de intarit e la vre-o 100mm de panoul ce inchide deriva (al meu e scos deocamdata). Iti recomand sa dai cel putin trei straturi de fibra de 40-60g/m2 cu orientari diferite ale fibrelor tesaturii, pe vre-o 100mm, centrat pe BA deriva. E mult mai bine decat un strat de 100-150g/m2. Slefuieste intai vopseaua pana ajungi la fibra. O sa iasa putin in afara dar nu se vede - slefuiesti prelung marginile. Iti spun din experienta mea cu Discusul. A avut parte de multe greseli din partea mea (de pilotaj) si zonele cele mai sensibile sunt rama cabinei si baza derivei.
In privinta unghiului de calare a stabilizatorului ti-am spus si eu sa pui o pana sub bordul de fuga. Se pare ca am gresit.
Daca profilul e cel scris pe cutie, S6063, unghiul ideal de atac ar fi 0.360 (CompuFoil3D) si unghiul de portanta 0 e de -1.360. Deci ii place viteza. Multa!

Al, am incercat cu banda adeziva. Daca o presez bine cu o bucata de balsa, se desprinde destul de bine. Buna idee, multumesc.

Adrian
0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

23 useri citesc topicul
0 membri, 23 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro