Mini Ventus 2,6M Made in China
#301
Postat 20 July 2007 - 02:04 PM
Bafta!
Costel
#302
Postat 20 July 2007 - 06:10 PM
Si eu sunt de parere ca intai se fixeaza aripile de fuselaj cat mai estetic si apoi te joci la AO. Nu cred ca are cineva bafta aia sa-i nimereasca toate unghiurile cum trebuie din prima si daca te apuci sa te joci cu aripile ai incurcat-o. E si mai greu, trebuie sa ridici doua aripi sau sa le cobori in mod egal, largesti 4 gauri si faci fuselajul varza. Sa nu mai spun de operatia in sine, eu cred ca e infernala.
La AO te joci cu un singur surub, faci reglajul pe camp fara probleme (asa am facut si eu la RR) si lucrezi cu un singur obiect nu cu doua in acelasi timp. Dupa ce ai aflat cum ii place, faci o pana din balsa si s-a terminat povestea.
Acum sa revin la invataturile lui Big cu raportorul.
Fixezi fuselajul cat mai bine de masa astfel incat ata raportorului sa arate 90 grade sub AO. Asta inseamna ca AO este perfect orizontal.
Muti raportorul la aripa pe intrados si vezi cate grade arata in plus de la pozitia anterioara (90). Mai aduni si 1,2 grade pe care le are profilul de aripa de la mediana la intrados si cam asa afli unghiul de incidenta pe care-l ai.
E bine sa faci masuratori la ambele aripi si in mai multe locuri pe intrados ca nu se stie niciodata...
#303
Postat 20 July 2007 - 06:27 PM
Revenind in prezent ma alatur corului de meseriasi ce sustin sa lucrezi din ampenajul orizontal.
Bafta.
#304
Postat 20 July 2007 - 06:36 PM
Insa, sa nu uitam ca fabricantul da o anumita pozitie a AO, mai ales la ampenajele in "T". Ea este raportata la linia mediana,"water mark, line" sau cum s-o chema. Asa au proiectat-o ei, ce sa faci. Apoi urmeaza chinul, asa cum a spus si Corsarul, sa aliniezi doua aripi identic, la calaj de 1-4 grade, fara sa fuga sau sa arate estetic... Ma refer aici in special la semi-machete sau machete de planoare, cu fuselaj de fibra, la celelalte e mult mai usor de facut .
Nu vreau sa fiu contra, dar acum modelul lui Radu fiind gata nu ramane decat solutia cu AO.
Bafta!
Costel
#305
Postat 20 July 2007 - 07:15 PM
Aircraft Center of Gravity Calculator
Macar sa vezi ce mai spun si altii despre punctele mai importante ale planorului, asta ca o verificare si completare la specificatiile constructorului.
Si daca ii afli si greutatea totala, poti sa deduci si viteza minima cu care poate sa zboare. In plus nu e totul numai CG-ul mai sunt si altele...
#306
Postat 21 July 2007 - 10:19 PM
Citeaza
la mine nu functioneaza. Da eroare
In alta ordine de idei, am facut astazi tot felul de teste cu inclinati diferite ale AO si nici n rezultat. Era si Cristi pe Lempes cu planorullui si a spus ca asa ceva nu a intalnit inca. Este drept ca astazi nu prea a fost vant, doar asa usoare adieri. Oricum nu am simtit nici o diferenta cu sau fara unchi la AO.
Aproape ca am renuntat sa ma mai obosesc cu acest model. Voi astepta intalnirea de la Sanpetru sa vad ce parere au si specialistii in domeniu care sper ca o sa onoreze cu prezenta evenimentul.
#307
Postat 21 July 2007 - 10:39 PM
Din cate stiu eu, ineficienta ampenajului este si din cauza faptului ca CG-ul este prea in fata (se duce ca sageata).
E bine totusi sa te uiti si pe site-ul ala. La mine merge. Intreaba-ti ISP-istul sau fa un dial-up in alta parte.
De asemenea, cu un CG prea in spate comenzile devin foarte sensibile si planorul este destul de greu de stapanit. Si nu in ultimul rand, CG-ul trebuie sa fie in spatele AC-ului (Aerodynamic Center) si in fata NP-ului (Neutral Pint).
Sau poate chiar nu a fost vant suficient de puternic, pentru ca am impresia ca e cam de viteza planorul asta...
#308
Postat 16 March 2008 - 02:29 PM
Am si eu o intrebare pt. cei ce au acest mode si nu numai. Cum trebuie venit la aterizare cu flaps sau cu spoiler?Desigur ma refer la eleroane ca flapsuri are lipsa.
Pt. flaps cat de in jos, pt. spoiler cat de sus?
Pt . ca la aterizare e belea, vine cu viteza mare si e tare greu sa ramana intreg.
Imi pare rau ca nu am avut cu ce filma dar poate data viitoare vom fi mai pregatiti.
Toate cele bune!
Si astept sfaturi pt aterizare ;)
Aceasta postare a fost editata de B-222222: 17 March 2008 - 08:37 AM
#309
Postat 16 March 2008 - 08:20 PM
Si al meu are to ceva peste 2Kg si nu zboara...mai mult cade ca elicopterul la aterizare, un fel de placinta.
Toate astea cu lansare din mana la panta. Am reusit aterizari cu el, dar asa...cu infundare foarte mare. Adevarat ca vine cu viteza foarte mare, dar pe teren drept (iarba) aterizeaza frumos. Pe miriste se cam poticneste. Pe aratura...face si el o mica aratura ;)
Aproape ca am renuntat la el. O sa mai fac niste teste remorcat. Dar mai la primavara.
Al tau are si motor? Al meu nu are si nici nu vreau sa-i pun , dar se pare ca e musai. Am o gramada de plumb acum in bot, ca sa vina CG ca lumea.
Mai tinem legatura....chiar ma intereseaza daca reuseti ceva. Mie mi-a placut foarte mult moaca modelului si chiar si acum am o admiratie pentru formele lui, dar nu am avut inca satisfactia zborului cu el.
#310
Postat 16 March 2008 - 09:42 PM
Eu am pus motor pe el, dar cred ca este un pic prea mult pentru el. Cu acumulator 4 lipo la blana si elice 9x6 vrea sa faca luping http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif . Urca destul de frumos cu motorul la jumatate.
Azi pe un vant de apox 15-18 km/h mentinea altitudinea cu foarte putin motor.
Ramane problema aterizarii ;) .
#311
Postat 17 March 2008 - 09:35 AM
Ma bucur sa aud ca se mai discuta despre acest subiect...
Mini Ventus-ul meu sta inca in cutia cu care l-am cumparat, deci nu pot spune prea multe despre comportamentul sau la zbor.
Insa, pe un planor asemanator (Hunter-ul meu) tija de carbon pentru imbinarea aripilor este mult prea subdimensionata din punct de vedere rezistenta (mai ales la aterizare). Asadar, recomand cu caldura o tija (nu teava) din otel. Tot tija recomanda si producatorul modelului.
Acum despre aterizare eu as incerca la mine (s-ar putea sa gresesc) flaperoanele. La un model care nu prea are legatura cu efectul de sol la aterizare e clar ca are nevoie de flapsuri pentru o mai buna portanta la viteza mai mica. Evident, nu trebuie sa ne asteptam la minuni. Flapsurile sunt flapsuri iar flaperoanele sunt o imitatie atunci cand lipsesc flapsurile. Dar in nici un caz eu nu as pune spoiler la aterizare deoarece modelul nu este deloc usor si cum spuneam nici in efect de sol nu intra sa fie nevoie de o forta care sa-l puna cu burta pe sol.
Acum despre unghiul flaperoanelor, eu as merge destul de mult, chiar pana aproape de 75 de grade (numai daca permite eleronul). Sau poti sa te uiti in cartea tehnica a statiei radio la capitolul setari flaperoane, etc. (la mine exista aceste recomandari inclusiv cu unghiuri cu tot).
Cam asta este, sper sa fie de folos ce am spus mai sus si va urez multa bafta!
P.S. Wingleturile sunt esentiale, sa nu le uitati!
Cu respect,
Corsarul.
#312
Postat 19 August 2008 - 08:08 AM
dupa lansarea din mana, fara elan ca vantul era suficient de tare, se ridica fo 5m si ince4pea sa penduleze fara inaintare, tinut din eleroane si deriva sa stea in vant. Cand rafala inceta sau se domolea putin incepea sa cada usor de bot si am incercat sa iau viteza pe coborare, dar nu reuseam sa-l readuc orizontal , decat daca revenea vantul.
Clar ca nu zboara. Nu stiu ce sa -i mai fac.
#313
Postat 19 August 2008 - 10:53 AM
Radu_, la Aug 19 2008, 09:08 AM, a spus:
Clar ca nu zboara. Nu stiu ce sa -i mai fac.
daca face, cele spuse mai sus, este clar ca zboara
pune-i motor
P.S.
Al meu zace tot in cutie
0728.26.93.19
#314
Postat 19 August 2008 - 02:47 PM
#315
Postat 19 August 2008 - 05:42 PM
mihaimcg, la Aug 19 2008, 03:47 PM, a spus:
@ Radu
daca sta in vant asa cum ai descris, tot ce trebuie sa faci este sa-i pui la dispozitie circulatia de aer pe care a avut-o pe timp de vant
pune-i motor!
era interesant de stiut cat de tare batea vantul..., dar banuiesc, ca nu aveai cu ce sa masori
0728.26.93.19
#316
Postat 19 August 2008 - 06:26 PM
Daca am incercat sa-l pun in lungul pantei, tinut din eleroane si deriva, trebuia sa compensez foarte mult ca sa stea orizontal. Tendinta este clara sa coboare ca helicopteru' Nu cade in nas si nici in coada. Pur si simplu are infundare foarte mare. Daca-l dau in nas, nu am panta suficienta sa ia viteza. Cine stie Lempesul, poate sa-si dea seama.
#317
Postat 19 August 2008 - 06:53 PM
Radu_, la Aug 19 2008, 07:26 PM, a spus:
Lempesul e prea scurt ca sa ia viteza....(n'am fost acolo...)
Pune motor!
0728.26.93.19
#318
Postat 19 August 2008 - 09:39 PM
IlPadrino, la Aug 19 2008, 07:53 PM, a spus:
Pune motor!
Lempesul nu este scurt. As fi foarte fericit daca ar cobori toata panta Lempesului . Cand spuneam ca nu am panta suficienta ma gandeam la inclinatia pantei. adica infundarea este mai mare decat inclinatia pantei.
si despre motor.....daca doream ceva cu motor luam un avion. Eu vreau planor nu motoplanor.
#319
Postat 19 August 2008 - 10:50 PM
Aceeasi problema am avut-o si eu cu Discusul. Pana nu am umblat la unghiul de calare al stabilizatorului nu a vrut sa zboare ca planor.
Pune-i o pana sub bordul de fuga. Incepe cu 0.8 - 1mm. Apoi putin cate putin din centrul de greutate. Acum am cam 2.5mm sub BF stab, iar CG e dincolo de plaja permisa in instructiuni. E drept ca acum zbor mai mult cu o aripa facuta de mine, dar pluteste frumos si castiga si inaltime la termica. Din viteza a pierdut foarte putin. Din pacate la aceste rezultate am ajuns dupa multe - prea multe - reparatii, indeosebi la fuselaj.
Bafta si rabdare!
Adrian
#320
Postat 20 August 2008 - 04:25 AM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#321
Postat 20 August 2008 - 07:20 AM
Acum trebuie sa fac mici reparatii la fuselaj. Au aparut niste fisuri fine in spate sub ampenajul vertical si a slabit rigiditatea. Cred ca va trebui sa scot bucata de placaj verticala si sa bag ceva fibra sau rasina, o sa vad dupa ce desfac.
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 20 August 2008 - 07:21 AM
#322
Postat 20 August 2008 - 08:37 AM
Ai masurat unghiul de calaj al aripii fata de ampenajul orizontal? La aceste planoare trebuie sa fie in jur de + 1 grad. Am si eu un Ventus din ala mai nou (CMPro) si pana nu am redus unghiul se comporta cam la fel ca si al tau. Avea unghi de vreo 2.5 - 3 grade.
Aceasta postare a fost editata de VasiM: 20 August 2008 - 08:40 AM
#323
Postat 20 August 2008 - 09:13 AM
VasiM, la Aug 20 2008, 09:37 AM, a spus:
Ai masurat unghiul de calaj al aripii fata de ampenajul orizontal? La aceste planoare trebuie sa fie in jur de + 1 grad. Am si eu un Ventus din ala mai nou (CMPro) si pana nu am redus unghiul se comporta cam la fel ca si al tau. Avea unghi de vreo 2.5 - 3 grade.
In postul 291 tocmai aratam ca din constructie unghiul este 0. AM tot incercat cu tot felul de pene bagate sub ampenaj dar cum spuneam mai sus rezultatul nu a fost cel asteptat.
#324
Postat 01 September 2008 - 09:11 AM
il dau pe al meu cu tot ce am pus pe el
pretul exclusiv pt ziua de azi 160 lei
maine (marti) 180
miercuri - vineri: 200
0728.26.93.19
P.S. - tb sa fac loc Padrinelului ză fărst
0728.26.93.19
#325
Postat 01 October 2008 - 08:34 PM
vroiam sa sterg mesajul anterior da se prea pare ca nu am optiunea de Edit - de ce? - vechiul forum parca permitea chestia asta
trag nadejde ca Artro a reusit sa finalizeze Ventus-ul mai bine de cat as fi facut-o eu
0728.26.93.19
#326
Postat 01 October 2008 - 10:56 PM
IlPadrino, la Oct 1 2008, 09:34 PM, a spus:
vroiam sa sterg mesajul anterior da se prea pare ca nu am optiunea de Edit - de ce? - vechiul forum parca permitea chestia asta
trag nadejde ca Artro a reusit sa finalizeze Ventus-ul mai bine de cat as fi facut-o eu
Salut,
Din pacate proiectul e in asteptare. Speranta mea era sa-l scot la zbor in maxim doua saptamani. A trecut o luna de cand l-am luat si am facut foarte putin. Am lucrat ceva la fuselaj. I-am marit putin firewallul in diametru (motorul 3536 nu incapea) ii montez servo profundor in deriva ca la Discus, comanda directiei pull-pull, deci usoare modificari si in coada. Astept niste fibra de carbon pentru consolidarea ramei cabinei.
Problema mare e cu aripile. Suprafata mai valurita nu am vazut pana acum. M-am consultat si cu Marinaru si zice sa le incerc asa. I-am scos folia sa mai pot sa corectez cate ceva dar mi-au ramas pete mari de vopsea si nu stiu deocamdata cum sa le scot (folia cojita a ramas transparenta si vopseaua a ramas pe placare).
In plus e si torsionata - bordul de fuga e arcuit. Aveti idee cum s-ar putea indrepta?
Din pacate sunt intr-o perioada aglomerata si am mai putin timp pentru construit.
Dar va zbura. Cu aripile lui sau cu altele, va zbura sigur!
Adrian
P.S. In fuselaj am gasit niste polistiren in zona cozii. Ale voastre sunt la fel?
#327
Postat 01 October 2008 - 11:30 PM
Bordul de atac:
bord_atac.jpg (80.34K)
Number of downloads: 275 tot_bord_atac.jpg (61.8K)
Number of downloads: 281
In a doua poza se vede ca zona bordului de atac nu e rotunjita. In plus e si un sant la imbinarea dintre placarea de extrados si cea de intrados.
Si curburile pe bordul de fuga:
curburi.jpg (80.3K)
Number of downloads: 284
Privita din dreapta, zona eleronului e concava iar zona dinspre incastrare e convexa.
Adrian
#328
Postat 03 October 2008 - 09:36 PM
Am reusit sa intind perfect toata suprafata cu fierul de calcat. Am muncit ceva ore la vremea aceea dar acum este bine intinsa. Borul de atac nu are nici valuri si nici nu este torsionat. sunt si ceva poze undeva in tot topicul asta. Am vrut si eu sa pozitionez servo in "coada" dar am renuntat ca si asa este prea greu de coada. Cel putin pentru varianta nemotorizata. Din experienta te sfatuiesc sa refaci deriva in asa fel sa ai mai multe grade pentru profundor. Este destul de "nesimtit" in zbor. Sau mai bine zis tentativele de zbor pe care le-am avut.
Astept cu nerabdare rezultatele tale sa vad ce am gresit sau ce nu am observat. Pe moment al meu sta bine mersi agatat de tavan ( cu aripile scoase) si asteapta sa-i intaresc putin fuselajul la nivelul cozii ca este putin fisurat si nu mai are tinuta. Se balangane destul de tare. Nici nu stiu inca cum o sa procedez, dar probabil ca o sa dezlipesc intaritura de lemn din spate si am sa lucrez pe acolo.
#329
Postat 03 October 2008 - 09:40 PM
ptiu drace cate neajunsuri ...
oricum, ma bucur ca ai desfoliat aripile (eu nu am mai avut chef sa fac asta) si ca o sa le reinfoliezi corespunzator
o reteta (aproape) sigura de desprins vopseaua ramasa dupa extirparea foliei,
este sa aplici o banda adeziva ordinara de ambalat (transparenta insa, nu de aia maro), pe portiunile unde a ramas vopsea, banda pe care cand o indepartezi pleaca si cu vopseau remanenta...
spor
Al
0728.26.93.19
#330
Postat 03 October 2008 - 11:29 PM
Radu daca vrei sa consolidezi fuselajul, mai ales daca e fisurat la baza derivei, nu poti decat pe exterior. Chiar acum m-am uitat din nou la spatiul pe care l-ai avea sa lucrezi prin interior. E extrem de mic si zona care e de intarit e la vre-o 100mm de panoul ce inchide deriva (al meu e scos deocamdata). Iti recomand sa dai cel putin trei straturi de fibra de 40-60g/m2 cu orientari diferite ale fibrelor tesaturii, pe vre-o 100mm, centrat pe BA deriva. E mult mai bine decat un strat de 100-150g/m2. Slefuieste intai vopseaua pana ajungi la fibra. O sa iasa putin in afara dar nu se vede - slefuiesti prelung marginile. Iti spun din experienta mea cu Discusul. A avut parte de multe greseli din partea mea (de pilotaj) si zonele cele mai sensibile sunt rama cabinei si baza derivei.
In privinta unghiului de calare a stabilizatorului ti-am spus si eu sa pui o pana sub bordul de fuga. Se pare ca am gresit.
Daca profilul e cel scris pe cutie, S6063, unghiul ideal de atac ar fi 0.360 (CompuFoil3D) si unghiul de portanta 0 e de -1.360. Deci ii place viteza. Multa!
Al, am incercat cu banda adeziva. Daca o presez bine cu o bucata de balsa, se desprinde destul de bine. Buna idee, multumesc.
Adrian