Mini Ventus 2,6M Made in China
#122
Postat 18 February 2007 - 10:19 PM
Radu_, la 18 Feb 2007, 17:30, a spus:
Macar ai pus o bucata de banda dubluadeziva sub servo?
Solutia aleasa de tine nu mi se pare buna. Deloc.
#123
Postat 18 February 2007 - 10:36 PM
Citeaza
Te rog sa nuantezi putin. De ce nu este buna? Intreb pentru ca vreau sa stiu pe viitor.
Daca puneam si banda adeziva ieseam din gabaritul aripii cu grosimea benzii, adica fo 1-2mm. Acum este la nivel.
Oricum timpul nu este pierdut. Se poate pune si acum, doar ca o sa ies din gabarit.
Dar vreau sa va intreb altceva acum. M-am apucat de profundor. Am trasat axa de mijloc masurata perpendiculara pe linia de separatie dintre partea fixa ci partea mobila. Apoi am vrut sa verific centrul de greutate. Am pozitionat o lama de cuter vertical si am asezat profundorul pe ea. Asa obisnuiesc sa caut centrul de greutate la palele de elicopter.
Si ia sa vedeti in fotografie ce diferenta am gasit fata de axa de mijloc.
Si acum vine intrebarea...este importanta aceasta dezaxare?
Fisiere atasate
-
profundor.jpg (81.4K)
Number of downloads: 161
#124
Postat 18 February 2007 - 10:37 PM
Fisiere atasate
-
profundor1.jpg (67K)
Number of downloads: 140
#125
Postat 18 February 2007 - 11:15 PM
Radu_, la 18 Feb 2007, 17:37, a spus:
Winglet.
Citeaza
Nu e musai de pus dubluadeziv de ala "buretos". Exista dubluadeziv simplu (de genul aluia de pus la mocheta). Are grosime zero si fixeaza mai bine decat ala buretos, care daca e gros, permite oarecari deplasari ale servoului, mai ales sub sarcina.
Mai trebuie avut grija ca "shoriceii" devin casanti la temperaturi joase. Sa nu-ti pierzi servoul in zbor. Mai bine iei o bucata de tabla de conserva sau orice altceva...
Citeaza
Nu ar trebui sa insemne mare lucru, dar la anvergura ampenajului orizontal, e suspect de mult. Oare de ce?
Mai important este ca CG al planorului ca ansamblu, sa fie in planul vertical de simetrie.
A propos:
-partea stabila ->stabilizator;
-partea mobila ->profundor;
-stabilizator+profundor=ampenaj orizontal (AO).
BaronneRosso,
Citeaza
1*1 ce? Milimetri? Nu merita. E ca si cum nu ar fi... Centimetri? Cam mult...
Si apoi, nu suntem cizmari sau zidari (no offence pentru breslashii respectivi) ca sa masuram in centimetri...
Io i-as baga doar inauntrul "carenajelor" de la incastrarea aripilor, niste nervuri de placaj 3-4mm, pt. ranforsarea zonei. In rest, ce a mai zis Big despre rama carlingei.
Citeaza
Daca vorbesti despre carlig de remorcare de troliu/vinci etc. si nu de carlig de remorcare de avion, atunci asta se pune pe (sub) burta, inaintea CG, a.i. linia ce uneste pozitia inelului cablului de remorcare si CG, sa formeze un unghi de fo 15-30 grade cu verticala (axa fuselajului fiind orizontala. Centrul tau de greutate obligatoriu va fi in plaja 25-33% din coarda, fata de BA la incastrare. Cel mai bine ar fi sa-i pui un carlig reglabil, ce poti sa-l fixezi pe burta cu 2 surubele, a.i. sa poti sa-l plimbi fatza-spate cativa mm. Sau poti sa fixezi definitiv trei carlige sau un carlig format dintr-o placa de dural de fo 2mm, in care placa sa decupezi trei locase in forma de carlig. Toate solutiile se folosesc (foloseau) la planoarele mai vechi. Nu te stresa cu pozitia carligului prea tare, insa. Nu exista o SINGURA pozitie care sa te satisfaca pt. toate intensitatile de vant, incarcatura alara si panta de urcare dorita.... De aia e bun unul reglabil.
#126
Postat 18 February 2007 - 11:42 PM
Scoala domnule. Trebuie sa dau o bere cand ne vedem sau daca ai alte pretentii.... Chiar asa, cand ajungi prin Brasov? Poate ne vedem....
Cu wingletele am inteles.
Cu banda adeziva am sa pun si d'aia
Cu soriceii.....pai nu o sa-mi inghete mana pe mansa daca o sa fie asa frig sa crape? Dar OK o sa-i schimb ca nu-i mare scofala.
Oare de ce sa fie dezaxat CG??? In transparenta, in fata unui bec AO arata la fel si in st si in dr. Ce nu se vede daca balsa din baghete este de aceeasi consistenta sau daca este balsa peste tot. In total are 6 nervuri si o placa mai mare pe mijloc la prindere.
Anvergura este de 510mm si latimea de 100mm. Grosimea de 6mm si baghetele din nervuri sunt de 4mm. Rama de 10mm
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 18 February 2007 - 11:42 PM
#127
Postat 19 February 2007 - 11:26 PM
Radu_, la 18 Feb 2007, 23:42, a spus:
Am.
Palinca.
De aia de competitie...
Citeaza
Nu musai. Gandeste-te ca gradientul termic este de 0,65 grade Celsius per suta de metri de inaltime. Daca la nivelul solului sunt 7 grade (caldutz) si planorul il urci pe la fo 1000 de metri (sa dea Domnul!), la inaltimea aia ai 7-0,65x10=0,5 grade!. Asta nu e cine stie ce scadere de temperatura, dar daca mai tinem cont de "factorul de vant" (planorul se deplaseaza prin aer), temperatura mai poate scadea cu 5-6 grade daca nu mai mult...
Uite ca te afli in zona in care plasticul devine rigid si casant...
Hai ca era doar un exercitiu de imaginatie. Poate nu e cazul in situatia de fata, dar e de luat in consideratie...
Cu AO nu te stresa. Verifica la final CG global.
#128
Postat 19 February 2007 - 11:46 PM
am mai construit cate ceva in asteptarea balamalelor si loock-urilor pentru aripi.
Am confectionat doua tevi care intentionez sa le lipesc cu epoxi intre cele doua aripi in interiorul fuselajului. Am bercuit putin teava la capete ca sa aiba suprafata mai mare de rezemare. acum are diametrul la suprafete de aproape 13mm
Arata cam asa:
Fisiere atasate
-
tevi_antretoze.jpg (50.6K)
Number of downloads: 138
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 19 February 2007 - 11:49 PM
#129
Postat 20 February 2007 - 01:21 AM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 20 February 2007 - 04:13 AM
#130
Postat 20 February 2007 - 05:17 PM
Valteras, la 18 Feb 2007, 23:15, a spus:
1*1 ce? Milimetri? Nu merita. E ca si cum nu ar fi... Centimetri? Cam mult...
Si apoi, nu suntem cizmari sau zidari (no offence pentru breslashii respectivi) ca sa masuram in centimetri..
Cel mai bine ar fi sa-i pui un carlig reglabil, ce poti sa-l fixezi pe burta cu 2 surubele, a.i. sa poti sa-l plimbi fatza-spate cativa mm. Sau poti sa fixezi definitiv trei carlige sau un carlig format dintr-o placa de dural de fo 2mm, in care placa sa decupezi trei locase in forma de carlig.
era vorba de centimetri... futu-i obisnuinta.... mi s-a mai atras atentia......
Io aveam de gand sa intaresc bine craligu (fibra de sticla) de aia intrebam unde trebe pus...dar acum tre sa gasesc alta solutie..eventual aia cu 3 ..si tot intarit..mai astept pareri....
si daca ma referam la tractat tre sa ii tai botu nu ? si ce frumos e :lol:
#131
Postat 21 February 2007 - 08:50 AM
Se poate si asa ?, la 20 Feb 2007, 01:21, a spus:
Corecta observatia!
Stau o tura...
#132
Postat 21 February 2007 - 09:23 AM
Radu_, la 19 Feb 2007, 23:46, a spus:
am mai construit cate ceva in asteptarea balamalelor si loock-urilor pentru aripi.
Am confectionat doua tevi care intentionez sa le lipesc cu epoxi intre cele doua aripi in interiorul fuselajului. Am bercuit putin teava la capete ca sa aiba suprafata mai mare de rezemare. acum are diametrul la suprafete de aproape 13mm
Arata cam asa:
Io abordez problema putin diferit, tocmai pt. a integra teava cat mai eficient, pt. a disipa cat mai judicios solicitarile in structura. Am incropit o schitza - vezi mai jos......
Evident, nervura aia de placaj se poate pune si inauntrul fuselajului, dar e complicat. La final, nervura se chituieste, vopseste, etc.
Daca "carnea" fuselajului e suficient de groasa in zona aia de incastrare, atunci nu mai e cazul de pus nervura.
Fisiere atasate
-
incastrare_fuselaj.JPG (78.58K)
Number of downloads: 166
#133
Postat 21 February 2007 - 02:07 PM
Valteras, la 21 Feb 2007, 08:50, a spus:
Stau o tura...
Mare om, mare caracter.
Sa ne traiesti o mie de ani....gurule.
#134
Postat 23 February 2007 - 10:13 PM
Iata si fotografia:
Fisiere atasate
-
deriva.jpg (98.9K)
Number of downloads: 121
#135
Postat 23 February 2007 - 10:21 PM
Singura problema ramane ca nu pot fi ajustate dimensiunile, dar cred ca se va putea trima. Diferenta de "asezare" in zero la eleroane este de aprox 1mm la fiecare.
Am taiat si capacele si le-am prins in suruburi pentru lemn de 1,5mm diam, din dotarea modelului. Cu asta au fost darnici orezarii, am o gasca. Cred ca nu se chinuie sa le numere.
Fotografiile sunt mai slabe calitativ. Facute cu webcamul. Asa ca am facut doua sa se inteleaga mai bine.
Fisiere atasate
-
servo1.jpg (44.56K)
Number of downloads: 120
#136
Postat 23 February 2007 - 10:30 PM
Fisiere atasate
-
balamale_deriva.jpg (22.84K)
Number of downloads: 114
#137
Postat 23 February 2007 - 10:43 PM
Drugul de otel trece printr-o teava de aluminiu care am lipit-o cu Bizon metal.
In Ba am lipit o a doua teva tot de aluminiu si tot bordurata.
Sper ca este suficient atat cel putin petru inceput. Ca probabil ca conform principiului lui Murfy "orice improvizatie reusita ramane definitiva" am renuntat sa montez o placa asa cum a opinat (probabil foarte bine) Valteras. am incerca sa confectionez una dintr-o bucata de elice de Heli , dar nu a iesit corespunzator avand in vedere ca paralelismul pe interior este destul de "convergent".
Iata si fotografia:
Fisiere atasate
-
intarituri.jpg (63.19K)
Number of downloads: 131
#138
Postat 26 February 2007 - 11:44 PM
Am inlocuit tuburile de origine cu doua cabluri noi, care au o frecare mult mai mica .
Nu am vrut sa fac modificari la structura asa ca am pastrat pozitia servomecanismelor si am venit cu cablurile pe margine, cu gandul sa las mijlocul liber pentru o eventuala carlinga sau pilot, sau poate mulajul de carlinga de la aeromodelul lui Red Baron.
Am confectionat din lemn doi suporti pentru cabluri, si lle-am lipit pe pozitie, in asa fel incat iesirea cablului sa vina in directie servomecanismului.
Iata si ceva fotografii.:
Fisiere atasate
-
servo5.jpg (58.4K)
Number of downloads: 105
#139
Postat 26 February 2007 - 11:45 PM
Fisiere atasate
-
servo7.jpg (62.31K)
Number of downloads: 90
#140
Postat 26 February 2007 - 11:53 PM
Daca este nevoie de mai mult, cred ca singura soutie este sa decupez un V in profundor ca sa aiba loc deriva.
Am facut si ceva fotografii, sper sa va puteti da seama de unghiul maxim al derivorului. Masurat cu raportorul este cam 21º-22º
Fisiere atasate
-
profundor3.jpg (50.32K)
Number of downloads: 103
#141
Postat 26 February 2007 - 11:55 PM
Fisiere atasate
-
profundor4.jpg (48.33K)
Number of downloads: 151
#142
Postat 27 February 2007 - 12:25 AM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 27 February 2007 - 12:26 AM
#143
Postat 27 February 2007 - 08:38 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#144
Postat 27 February 2007 - 02:09 PM
Te rog sa mai studiezi planul, fotografii pe net, etc....zic si eu.
#145
Postat 27 February 2007 - 05:03 PM
Si Se poate si asa? are dreptate. E cam departe directia de deriva, dar nu e chiar mare bai.
#146
Postat 27 February 2007 - 05:08 PM
Fisiere atasate
-
directie.JPG (53.79K)
Number of downloads: 112
#147
Postat 27 February 2007 - 05:31 PM
Valteras, la 27 Feb 2007, 17:08, a spus:
muult al dreaque....trebe taiat zic io numa un pic(cat sa nu mai atinga) ..ca si asa e un pic cam mica....si daca e prea mica o sa aveti probleme la remorcaj..nu ?
#148
Postat 27 February 2007 - 11:31 PM
Cred ca mai important este in sus cand ai nevoie sa tagi de el.
Aici un link (al-VI-lea post) cu altii din state care au la fel toata montura si nu s-au plans de asa ceva. Poate ca-mi fac griji de pomana. Pacat ca posturile sunt cam vechi si nu mai merg filmele postate.
Voi ce parere aveti?
#149
Postat 28 February 2007 - 08:51 AM
Radu, cred ca 20de grade e suficient pe picat, dar gandeste-te la o rezerva pentru trimare macar la primul zbor, cand o sa-ti faci deja o impresie.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#150
Postat 28 February 2007 - 09:20 AM
RedBaron, la 27 Feb 2007, 17:31, a spus:
Da, trebuie avut grija si taiat doar atat cat sa nu se atinga de profundor, din considerentele spuse de Bogdan.
Da Radu, ce e drept, nu e nevoie de bracaj mult de profundor inspre "picat". La picaj tre bracaj mai mic decat la cabraj... Poate ajunge sa reduci cursa la profundor, dar tre vazut la zbor.