Big, la 11 Feb 2007, 23:23, a spus:
... iei la slefuit atent din fuselaj...
Daca nu vrei sa cioplesti din fuselaj (io nu as ciopli mult, sa nu fac gaura), poti face in felul urmator:
Lipesti pe fuselaj o nervura groasa (doua - stg/dr) de balsa mai densa. Le iei la slefuit pana ce aripile (cu tendoare) se pasuiesc frumos si interstitiul dispare. Se slefuieste pana ce apare fibra fuselajului in zona in care aripile atingeau fuselajul oricum. Asta, pt. a minimiza "adaosul". Dupa ce e OK, ca sa nu ramana balsa moale in contact cu aripa, se lipeste pe balsa inca o nervura (de data asta plana, evident) din placaj de aviatie de fo 2mm sau placaj ordinar de 3-4mm. Daca mai vrei si esti masochist, mai si chituiesti...
In rest, cam tot ce s-a zis p-aci e OK.
Lasa "drugul" de fier (si io am) ca o sa-l vrei lestat.
Profilul din poza aia, arata intr-adevar ciudat. Parca aduce a RG 15. Asta inseamna ca-i place la viteza si-i trebe incarcare (mai) maricica. 40-50 gr/dm2.
Io te-as ruga sa nu-i pui in carlinga papushele si busturi de pilotzei. Mie personal nu-mi plac. Dar poti sa faci un mock-up de cockpit.
In fuselaj, pe unde intra "drugul", se lipeste cu epoxi+fibra multa, o teava de alama cu interiorul de 8mm pe plus, in care sa intre drugul cu alunecare.
Io as pune si un panou de placaj tzapan in interiorul fuselajului, intre incastrarile aripii, care sa preia, asa cum zicea si Big, coplresia ce ia nastere la cate o busitura in bot, cand aripile tind "sa vina in fatza" si sa sparga fuselajul.