Modelism - RHC Forum: Reclasificarea spatiului aerian - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reclasificarea spatiului aerian vesti bune

#1 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 07 May 2007 - 09:12 AM

Repet aici un mesaj care l-am dat pe Aviatia.ro, pentru cei care nu sint abonati.

Citeaza

   Am dat ieri mai mult din intimplare de un act legislativ
care trateaza reclasificarea spatiului aerian national sub FL195.
Pe scurt s-a armonizat spatiul cu cerintele ICAO, se utilizeaza
spatiu C pentru cel controlat (cu ceva ramasite de A in TMA Bucuresti),
si mult spatiu necontrolat G in rest. CTRurile sint spatiu C, dar cu
posibilitate de derogare de transponder (ceea ce se da by default acum,
cel putin pentru ultrausoare).
   Vesti bune zic eu, ce a ramas "galben" sint LRR-urile militare
"Restricted Area managed by AMC" care din pacate acopera Moldova aproape
integral (si multe alte zone), sper sa nu se activeze prea des.
   Textul ordinului se poate lua de aici:

http://www.mt.ro/transparenta/Proiect_OMTC...5_vers_d%85.pdf

   A aparut in MOf 107 din 13 februarie 2007, avind termen de 60 de
zile este deja in vigoare de aproape o luna.
   Daca sint specialisti care pot aduce adaugiri/comentarii, cred ca ar
fi foarte de folos. Ar fi interesant de stiut de exemplu cum se aplica acest
ordin in regimul de zbor VFR in spatiu G pur, decolare/ruta/aterizare in
totalitate in G. In teorie n-ar mai trebui planificari in avans cu 48 de ore,
plan de zbor etc., dar in practica?

0

#2 Useril este offline   kerosen 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 25-September 03

Postat 07 May 2007 - 11:52 AM

Conform acestui ordin, spatiu necontrolat de clasa G este sub FL105 (aprox 3000m) si exceptind eventualele cai aeriene, TMA, CTR. Teoretic zborul in clasa G nu necesita nici un fel de programari sau clearance-uri de la vreun organ de trafic. Nu e necesar nici macar sa fii dotat cu radio sau transponder. Evident se respecta regulile de zbor la vedere VFR in conditii VMC. Pentru siguranta ar trebui vazut ce scrie si in AIP.
"Simplicity is the ultimate sophistication."
0

#3 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 07 May 2007 - 03:13 PM

Teoria ca teoria, dar practica?
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1643
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 07 May 2007 - 08:48 PM

Da este o treaba buna! Ne-a trebuit cam mult/ multe shuturi in dos ca sa ajungem sa ne aliniem si de facto conventilor internationale nu doar prin povesti.

Si procedurile de certificare/omologare UL s-au modificat putin si mie mi se pare ca sunt ok.

Sa fie intr-un ceas bun!
big
FROGS CAN FLY!
0

#5 Useril este offline   byteworks 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 01-April 06

Postat 08 May 2007 - 08:19 AM

Big, la 7 May 2007, 20:48, a spus:

Si procedurile de certificare/omologare UL s-au modificat putin si mie mi se pare ca sunt ok.

Ai un link ceva la procedurile noi?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro