stie cineva daca mai zboara vre-un vulturas pe deasupra patriei? este adevarat ca este supersonic sau era doar propaganda comunista?au fost vreodata bune de ceva? sunt foarte curios sa vad daca noi, romanii am fost in stare sa facem un avion calumea de la sfarsitul razboiului incoace.
cu stima,
florin
Pagina 1 din 1
IAR 93 Vultur
#3
Postat 21 January 2007 - 12:13 PM
am auzit cazuri de trecere in supersonic in picaj, celula era rezistenta la supersonic la iar-93.
da, romanii au fost in stare sa faca avioane calumea, iar 99 este printre primele 3 avioane de scoala din lume, daca i-ar si pune un motor mai tare, ar fi chiar foarte bun, insa lipsa de fonduri...si lipsa de publicitate si de oameni care sa-l sustina pe piata....
da, romanii au fost in stare sa faca avioane calumea, iar 99 este printre primele 3 avioane de scoala din lume, daca i-ar si pune un motor mai tare, ar fi chiar foarte bun, insa lipsa de fonduri...si lipsa de publicitate si de oameni care sa-l sustina pe piata....
I feel the need, the neeed for speeed.....
#4
Postat 21 January 2007 - 12:13 PM
IAR 93
Avion monoloc, cu aripa sus, destinat misiunilor de cooperare si atac la sol, cu posibilitati de interceptare a tintelor aeriene. Primul zbor a avut loc la data de 31 octombrie 1979.
Producator: Avioane Craiova SA
Propulsie: doua motoare turboreactoare de tip Rolls-Royce Viper 633-47
Dimensiuni:
anvergura: 9,62 m
lungime totala: 13,96 m
inaltime: 4,15 m
Greutate:
gol: 5700 kgf
maxima (la decolare): 11200 kgf
Viteza maxima (la sol): 1160 km/h
Viteza ascensionala: 70 m/s
Plafon de serviciu: 13500 m
Distanta de decolare (H=15 m): 820 m
Distanta de aterizare: 1500 m
Avion monoloc, cu aripa sus, destinat misiunilor de cooperare si atac la sol, cu posibilitati de interceptare a tintelor aeriene. Primul zbor a avut loc la data de 31 octombrie 1979.
Producator: Avioane Craiova SA
Propulsie: doua motoare turboreactoare de tip Rolls-Royce Viper 633-47
Dimensiuni:
anvergura: 9,62 m
lungime totala: 13,96 m
inaltime: 4,15 m
Greutate:
gol: 5700 kgf
maxima (la decolare): 11200 kgf
Viteza maxima (la sol): 1160 km/h
Viteza ascensionala: 70 m/s
Plafon de serviciu: 13500 m
Distanta de decolare (H=15 m): 820 m
Distanta de aterizare: 1500 m
#5
Postat 21 January 2007 - 06:03 PM
@ pitts mai scormeneste si tu pe net sa vezi ca sarbii zic ca e supersonic...am dat aseara peste un site.mai scria ca au vrut sa inlocuiasca MiG-u 15 si 17 cu vulturasul...dar mie mi se pare ca nici nu se compara cu mig 15, mai putin la comanda carmei care la vultur e hidraulica iar la mig 15 pe cablu...pt ca la asta e serviciu de plafon la 13.500 deci la inaltimea aia iti iei rachete in cap de la toti...iar migu pe la 15.000 zboara la max...dar are si +-uri cum ar fi vizibilitatea mai buna sub aripa si in spate si probabil manevrabilitatea.....sistemu hidraulic....astept si veteranii care s-au "plimbat" p-acolo pe sus cu legendele astea vii sa ne lumineze ce si cum cu avioanele astea
stima,
stima,
ciobelicz neboonu trage cu tunu
Arata acest topic
Pagina 1 din 1