Totul despre motorase folosite in modelism!!!
#124
Postat 13 January 2007 - 09:30 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:43 PM
Cu rabdare si ciocan.
#129
Postat 13 January 2007 - 10:07 PM
In poza, motivul aparitiei IOR-ului: celebrul motor de 1.5 cc, ATOM.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:08 PM
Cu rabdare si ciocan.
#130
Postat 13 January 2007 - 10:10 PM
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 10:11 PM
Cu rabdare si ciocan.
#132
Postat 13 January 2007 - 10:22 PM
Aici voi pune un link catre o adresa cu motorul Webra in original...posed setul motor al unui astfel de motor, chiar al celui dupa care au fost facute copiile:
http://www.go-cl.se/trh/webra_m1.html
In poza atasata, doua IOR-uri, din serii diferite.
Imagini atasate
Cu rabdare si ciocan.
#133
Postat 13 January 2007 - 10:26 PM
Fonta aleasa pentru productia pistoanelor a fost luata din arborele uzat cu came ale motoarelor de autoturism Ford V8. Motorasele functionau exemplar.
Imagini atasate
Cu rabdare si ciocan.
#134
Postat 13 January 2007 - 10:34 PM
Cum romanul e poet, s-a dorit ca motorasele de data aceasta sa fie imbunatatite si motorasului i s-a adaugat un decompresor pe valva de distributie pentru oprirea motorului la categoria motomodele (motoplanoare zbor liber, o furie la acea vreme cand RC-ul nu era cunoscut). Deasemenea radiatorul chiulasei a beneficiat de o marire a suprafetei. Problema a aparut insa odata cu schimbarea sectiei de productie; meseriasii de aceasta data nu mai erau aceiasi "meseriasi" pasionati ca la inceput ci erau pur si simplu executanti care trebuiau sa indeplineasca sarcinile, 8 ore pe zi si atat. Pistoanele au fost facute din fonta din depozit iar cilindrii au fost construiti defectuos, fara conicitate (acel bell-mouth necesar la motoarele fara segment). Aceasta serie a fost compromisa, motoarele avand un randament foarte scazut, motorul pornind foarte greu, iar atunci cand se incalzea pierdea din turatie si se oprea chiar accidental.
In poza palierul unui IOR cu logoul fabricii!
Imagini atasate
Cu rabdare si ciocan.
#135
Postat 14 January 2007 - 01:04 PM
#136
Postat 14 January 2007 - 01:17 PM
Cu rabdare si ciocan.
#141
Postat 15 January 2007 - 10:21 PM
"Turnatura" sau kitul cu piesele turnate e realizat de Art DeKalb. Sper ca si pe voi va incanta cum ma incanta si pe mine. Enjoy !
Si pt cei cu strunguri, pasiune, imaginatie si muuult timp ptr hobby, da-ti-i bataie si faceti ceva asemanator. (Eu am de toate din cele enumerate, mai putin strung- sper sa am in ceva timp si eu). Se poate, asta este sensul pozelor ! Se poate face un motor pe masa din bucatarie.
PS : Marinare, ai avut dreptate cu segmentii, cam cum ai zis tu se fac : se taie dintr-un cilindru "inele", se taie fanta, se pune un distantier, se incing la rosu - cireasa si se lasa la racit liber. Motoarasul asta are cilindrul de otel + segmenti de fonta.
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 15 January 2007 - 10:37 PM
#145
Postat 15 January 2007 - 11:09 PM
Cum scrie si in specificatii :4 t supape laterale, 10 cc, racire cu apa - nu, nu termosifon :) - cu pompa,ca sa fie tacamul complet ! Mai lipseste ungerea cu pompa si carter uscat !
Imagini atasate
#148
Postat 31 January 2007 - 05:41 PM
Valteras, la 31 Jan 2007, 18:30, a spus:
Parca aduce...
ba da...in visele lui frumoase! :rolleyes:
"Mr. Ogawa takes his guests for a ride behind one of his locomotives. Mr. Hans Graupner and Mr. R. Robitschko of West Germany are passengers in this photo."
http://www.craftsman...m.com/Ogawa.htm
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 January 2007 - 05:54 PM
Cu rabdare si ciocan.
#149
Postat 22 October 2007 - 10:07 AM
http://www.controlline.org.uk/phpBB2/viewf...eec36e60e3d7ade
Si
http://www.controlline.org.uk/phpBB2/viewf...wforum.php?f=25
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 22 October 2007 - 10:31 AM
Cu rabdare si ciocan.
#150
Postat 30 October 2007 - 09:35 AM
http://modell.portali.de/neu.htm
(exemplu fain reglarea tachetilor os-urilor 4T aici: http://modell.portali.de/vent5.htm
apasati "weiter" pentru vizualizarea paginii urmatoare)
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 October 2007 - 10:00 AM
Cu rabdare si ciocan.