Modelism - RHC Forum: Totul despre motorase folosite in modelism!!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Totul despre motorase folosite in modelism!!!

#91 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 10 January 2007 - 09:46 PM

ddmkro, la 10 Jan 2007, 22:42, a spus:

stiu ca il cunosti pe dl. Radu Mircea, dar ca la cererea acestuia, esti reticent in a prezenta vreo informatie de legatura. Spune-mi te rog, mai fabrica motoare ? Mai are ceva de vanzare de prin patrimoniul propriu ? Este posibila o mediere din partea ta sau a altcuiva ? Mai exista vreun constructor roman de motoare ?

S-a cam ales praful de tot...omul e pensionar, s-a retras si din competitia aeromodelistica si ce mai are are valoare simbolica personala...nu face afacere din asta! Nu cred ca poti sa iei ceva de la el...cu parere de rau. Cat a avut, a dat la toti!
Din cate stiu eu, nu prea mai face nimeni motoare in Ro...sunt ieftine si bune cele facute de chinezi!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 10 January 2007 - 09:48 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#92 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 January 2007 - 10:01 PM

Urmaresc cu interes acest subiect. si eu aveam de gand (si nu am renuntat inca) sa modific un motor in speta cel de la HPI S25 sa-l fac motor MAS 2T. Si m-am lovit de diagramele de ditributie care pentru asa capacitate cilindrica mica trebuiesc sa fie cu o intercalare foarte mare. Rezultatul ar fi un motor 2T cu turatie de varf undeva la fo 12000rot/min (mult mai putin decat performantele mortorului nitro) Am si achizitionat o bujie NGK cu filet M8 si lungime de 12mm. am si realizat o chiulasa pentru aceasta bujie. Acum sunt in faza executiei cilindrului, si inca ma mai gandesc daca sa folosesc acelasi piston sau sa fac unul cu segmenti. Acum segmenti inpropiu spus... ca vor fi niste srem de otel (ca fonta de unde). Dar din pacate timpul lipseste pentru definitivarea multor proiecte.
In schimb....vaprezin o pagina care o deschid de multe ori si ma relaxez la gandul ca altii au ajuns la pensie si au timp.

http://www.homestead...895/CABIN1.html


Situl l-am gasit navigand aici un site unde se prezinta realizarile pe strungul si freza identica cu cele ce se gasesc in Praktiker sub brandul Einhell. In state au cu totul alte branduri (grizly etc) dar sunt identice, facute in China (exista pe site si un album foto cu poze din fabrica)
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#93 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 10 January 2007 - 11:05 PM

Radu_, la 10 Jan 2007, 22:01, a spus:

Urmaresc cu interes acest subiect. si eu aveam de gand (si nu am renuntat inca) sa modific un motor in speta cel de la HPI S25 sa-l fac motor MAS 2T...

Sugerez :
-Nu renunta.
-Segmenti.Macar unul. NU de otel. Nu sarma de otel. Fonta nodulara - mergi pe mana marinarului ca stie ce vorbeste.
-Schimba-i si cilindrul daca e de bronz cromat sau nichelat. Daca e cu Nikasil, eu zic ca merge - ptr motoare 2t de competitie se folosesc cilindrii de dural parca cu invelis de Nikasil=> 35 000 rot/minut ajungeau prin anii '90 , acum nu ma stiu la cat s-a ajuns.
Cred ca trebuie modificata si racirea - mai ales daca e ptr auto -> o mic ventilator centrifugal si un capotaj minimal, gen scuter.
Carburatorul trebuie modificat iarasi.
Ptr diagrame cauta ceva similar ptr scutere - oricum evacuarea si admisia sunt "incalecate". Lasa un timp mai mic la inceput ( ferestrele de transfer si de evacuare mai joase si ma stramte, apoi progresiv incepi sa le inalti si largesti prin pilire ).
Dat fiind ca metanolul are putere calorica mai mica decat benzina, s-ar putea sa nu fie asa de slabut motorul la 12 000 rot/min.
Articol generic conversie glow to gasoline
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_...109/ai_n8979156

Intrebare : cum rezolvi cu aprinderea ?
Cu acumulatori ?
Magneto ?
Cu ruptor mecanic sau totul electronic ? Cineva sugera o aprindere electronica unde ptr captor folosea un capt de citire casetofon, nu stiu daca se poate.
Exista un kit de conversie in MAS la o firma austriaka, nu mai tin bine minte numele ceva cu wa---, cu acumulatori doar, fara alternator si circuit de incarcare.

Daca ai poze cu ce ai facut pana acum, nu te sfii, arata-le la lume http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif.

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 10 January 2007 - 11:46 PM

0

#94 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 10 January 2007 - 11:07 PM

Marinaru, la 10 Jan 2007, 21:46, a spus:

...Din cate stiu eu, nu prea mai face nimeni motoare in Ro...sunt ieftine si bune cele facute de chinezi!

Unde gasesc chinezesti ? In afara de China evident, si daca se poate in Romania.

Cunosti pe cineva care are "bondari" Cox ?
0

#95 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 10 January 2007 - 11:16 PM

ddmkro, la 10 Jan 2007, 23:07, a spus:

Cunosti pe cineva care are "bondari" Cox ?

un cox mic vreau si eu...daca gasesti cumva.
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#96 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 10 January 2007 - 11:30 PM

olly, la 10 Jan 2007, 23:16, a spus:

un cox mic vreau si eu...daca gasesti cumva.

Am gasit vreo 2 cox-ulici (0.8 cmc) de vanzare la un tip, nu prea am feed back de la el. Te tin la curent daca se intampla ceva pozitiv
0

#97 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 10 January 2007 - 11:35 PM

O poza cu o sectiune printr-un Cox - se pare ca prototip. Intersanta lipsa boltului si articularea cu "nuca".

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168464940.jpg

0

#98 Useril este offline   raisa 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 07-January 07

Postat 10 January 2007 - 11:53 PM

Am citit mesajele vostre si as vrea sa fac cateva precizari :

- in primul rand o supraalimentare in cazul motoarelor 2T eficienta este montarea unui rezonator in loc de esapament , acesta va redirectiona gazele in cilindru pe langa fluidul proaspat (pt ca se stie ca la motoarele in 2T o mare parte din fluidul proaspat paraseste cilindrul ne arse), astfel se obtine o cantitate mai mare de fluid praospat in cilindru .
- in al 2lea rand as vrea sa subliniez faptul ca axul cu came fie din fonta fie otel (mai rar) este extrem de dur , astfel incat pe un strung normal cu cutit din otel rapid sau carbura metalica este aproape imposibil.
Acest tip de material se decaleste si apoi se prelucreaza si asa fiind foarte dur si se folosesc cutite titanizate sau diamantate (costa peste suta de euro) !
Poate ti-as recomanda otel de arc pt segm dar nu garantez nimic (experimental doar).
- Pistonul poate fi facut din dural si apoi calit si trebuie calculat coeficientul la dilatare sa nu se gripeze in mers.
- eu as face cilindrul din otel dur sau fonta calit si rectificat (prin honuire ideal) !
Nu tot ce zboara se mananca !
0

#99 Useril este offline   raisa 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 07-January 07

Postat 11 January 2007 - 12:02 AM

Cam asa arata un rezonator (fiecare unghi conteaza si se calculeaza precum si fiecare lungime si diametru)

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168466526.jpg

Nu tot ce zboara se mananca !
0

#100 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 January 2007 - 08:17 AM

raisa, la 11 Jan 2007, 01:02, a spus:

Cam asa arata un rezonator (fiecare unghi conteaza si se calculeaza precum si fiecare lungime si diametru)

Pai iei desenul din discutia in curs si il mai pui odata?!
daca ai calculat lungimi si diametru, rezulta automat unghiurile...si invers, daca ai lungimile sau unghiurile, reies automat diametrele...sau...mai ai versiunui...dar nici un model nu le calculeaza pe toate trei.
In desen este un rezonator impreuna cu atenuatorul de sunet!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 11 January 2007 - 11:34 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#101 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2007 - 09:14 AM

ddmkro, la 10 Jan 2007, 21:24, a spus:

Catre marinarul :

Nu stiu ce pregatire ai , dar in cazul in care esti altceva decat inginer (constructor de masini), te compatimesc :)

E de compatimit! S-a orientat total gresit! E absolvent de Aeronave...
Nashpa...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#102 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 January 2007 - 11:38 AM

ddmkro, la 11 Jan 2007, 00:35, a spus:

O poza cu o sectiune printr-un Cox - se pare ca prototip. Intersanta lipsa boltului si articularea cu "nuca".

Coxurile nu se mai fabrica de cativa ani...mai exista inca prin magazine sau depozite, pe afara, in special in tara lui natala...cine vrea, sa se grabeasca!
Coxul este o jucarie frumoasa si chiar nervoasa...din pacate fiabilitatea lui lasa de dorit, palierul fiind din plastic (se rupe lesne la jonctiunea cu carburaturul)...ma refer la cel pus de tine in poza...este un motor Tee Dee de 1.5 sau 2.5 cc.
Pistonul la toate coxurile este facut din cupru sau alama, prin ambutisare (asa se poate realiza practic si articulatia sferica a bielei cu pistonul) si cromat in final...sau nikelat, nu sunt sigur. La versiunile mai noi nici macar nu se mai deranjeaza baietii sa le mai cromeze capul...are culoarea naturala a cuprului.
Prin arhiva personala de acasa am un desen al motorului regretatului Paul Bugl...motorul are o articulatie piston-biela foarte interesanta...o sa il caut si o sa incerc sa-l lipesc aici!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 11 January 2007 - 11:55 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#103 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 11 January 2007 - 12:09 PM

Marinaru, la 11 Jan 2007, 12:38, a spus:

un desen al motorului regretatului Paul Bugl...motorul are o articulatie piston-biela foarte interesanta...o sa il caut si o sa incerc sa-l lipesc aici!

Am gasit desenul promis pe net. Cine doreste, il gaseste aici:

Articulatie
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#104 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 11 January 2007 - 10:38 PM

[quote name='Marinaru' date='11 Jan 2007, 12:09'][quote name='Marinaru' date='11 Jan 2007, 12:38']un desen al
[url="http://home.wxs.nl/~wakke007/fmv/fmv_6.htm"]Articulatie[/url][/quote]
Interesant ! Dar nu pare prea simplu de facut - aia cu ambutisarea de la Cox pare mai simpla. Imi e cam frica de peretii aia prea subtiri ai pistonului ....

Cred ca o sa incep sa cam chiulesc de pe la forum - tocmai facui rost de un Magnum XLS 46...si ii dau tarcoale, il pipai, bibilesc , ma mananca mainile sa modific cate ceva la el...Cred ca o sa imi ia ceva timp "tarcoalele" astea ;). Macar sa ii lustruiesc canalele, orificiile prin care trece flux de gaze, abia astept sa simt miros de metal pilit, sa ma murdaresc, etc .Aveti careva idee din ce e facut blocul motor ? Ca aduce mai degraba a zamak decat a aliaj de aluminiu ?

O sugestie ptr extras cilindrul ?

Tipul de la care il luai, imi zicea ca dupa demontare, se recomanda re-rodarea lui (de la modelistii mai batrani citire), din cauza paternului micronic dintre cilindru-piston, care nu se mai potriveste. Voi ce spuneti ?
0

#105 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 January 2007 - 04:26 AM

Incerc sa pun un capitol despre subiect.

http://img168.imageshack.us/img168/6336/193yh8.th.jpghttp://img147.imageshack.us/img147/750/2ok6.th.jpghttp://img442.imageshack.us/img442/5802/3sk3.th.jpg
http://img182.imageshack.us/img182/8477/4wp9.th.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/5995/5gp3.th.jpg http://img180.imageshack.us/img180/557/7je2.th.jpghttp://img402.imageshack.us/img402/2888/7vy1.th.jpghttp://img181.imageshack.us/img181/6149/8al0.th.jpghttp://img407.imageshack.us/img407/8082/9nw0.th.jpg

Nu-mi place cum a iesit
Il mai finisez maine.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 January 2007 - 06:10 AM

0

#106 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 January 2007 - 08:30 AM

S-ar putea modifica asa ceva sa mai dea vreo 4-5 cai in plus?
125cm cubi la 12 cai putere.E folosit la quadurile chinezesti fiind copie a unui motor similar german.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168583452.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#107 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 January 2007 - 10:38 AM

Skyspy, la 12 Jan 2007, 08:30, a spus:

S-ar putea modifica asa ceva sa mai dea vreo 4-5 cai in plus?
125cm cubi la 12 cai putere.E folosit la quadurile chinezesti fiind copie a unui motor similar german.

Un pic mai pretentioase 4 T- urile la modificari care sa creasca drastic puterea. In ordinea simplitatii :
- Jiglor principal mai mare - nu castigi cine stie ce
- carburator mai mare - vezi sa fie de 4 T, nu de 2 T, ca sunt diferite (caraburatorul 2 T e un pic mai scurt si are caracterisitici diferite de curgere )
- scapi de toate sitele din toba
- scapi de filtru de la carburator sau ii pui unul sport (motorul se uzeaza mai rapid)
- lustruiesti canalul de admisie - sa il faci oglinda, scapi de toate muchiile, rizurile, "unduiesti" curgerea amestecului combustibilului
- tai din fusta pistonului
- maresti raportul de compresie ( periculos, se poate sparge piston + avaria supapele ; daca e deja in jur de 11:1 , eu zic sa nu umbli la el - de masurat, se masoara cu ulei - cu motorul cald scoti bujia(friiige), duci pistonul la punctul cel mai de sus, si torni ulei cu ceva gradat -> afli cat e volumul camere de ardere VCA -> stii cursax alezaj => calculezi volumul cilindric VC. Rap de compresie = (VC + VCA)/VCA) - marirea rap de compresie se poate face prin frezare chiulsa sau printr-o garnitura de chiulasa mai subtire.
- modifici diagrama de distributie prin inlocuirea axei cu came cu una cu setari agresive - greu de facut

Orice modificare de crestere a puterii, duce la supraincalziri - asa ca trebuie facut ceva si cu racirea. Daca racirea nu e deja supradimensionata din fabrica, te poti trezi cu calari ale motorului. Bujia va trebui sa fie mai rece decat cea actuala
De asemenea o sa scada durata de viata a motorului

Opinia mea e ca motorul ala nu scoate chiar 12 CP indiferent ce zic producatorii - > are blocul cu aripioare de fonta -> la 12 CP la 125 in 4T , de obicei au aripoarele de pe bloc de aluminiu.
Oricum de pe la 14 CP la 125 in 4 T s-a trecut pe racire cu apa.

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 12 January 2007 - 12:24 PM

0

#108 Useril este offline   raisa 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 07-January 07

Postat 12 January 2007 - 08:25 PM

Motorul acela de 125 cc are 12 cai iar racirea cu apa nu s-a facut pt ca s-a trecut de 14 cai (vezi trabant , vezi oltcit , vezi utilajele pentru asfaltare care lucreaza in conditii grele de temperatura , iar la otlcit poti sa te duci in desert sau in rusia si nu se supraincalzeste motorul orice i-ai face).
Tu sti ceva , dar ai lipsuri mari , eu zici sa-ti iei cartea lui Grunwald de motoare termice , e una verde cat un dictionar si o gasesti la universitate la anticariat , citeste-o si vb dupa !

Bafta !
Nu tot ce zboara se mananca !
0

#109 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2007 - 08:41 PM

La motorul ala de 125 cmc i-as pune un compresor Volumex si un intercooler. Se pot obtine puteri mari, dar conteaza si calitatea materialelor.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#110 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 January 2007 - 10:21 PM

raisa, la 12 Jan 2007, 20:25, a spus:

Motorul acela de 125 cc are 12 cai iar racirea cu apa nu s-a facut pt ca s-a trecut de 14 cai (vezi trabant , vezi oltcit , vezi utilajele pentru asfaltare care lucreaza in conditii grele de temperatura , iar la otlcit poti sa te duci in desert sau in rusia si nu se supraincalzeste motorul orice i-ai face).
Tu sti ceva , dar ai lipsuri mari , eu zici sa-ti iei cartea lui Grunwald de motoare termice , e una verde cat un dictionar si o gasesti la universitate la anticariat , citeste-o si vb dupa !

Bafta !

Daca aveai curiozitatea sa te uiti la poza motorului, poate iti temperai putin avantul tovarasesc de a da lectii.Motoarele racite cu aer de care vorbesti tu sunt racite FORTAT- suflanta sau ventilator + capotaj - deci nu are nici o treaba cu motorul prezentat care este 4 t racit PASIV(doar aripioare de racire), cu ceea ce spui tu. Gandeste-te un pic ce poate pati un motor ca asta cand fluxul de aer e insuficient - la mers in oras, la ralanti prelungit , la urcat pante in sarcina - motorul ala l-am vazut pe ATV-uri chinezesti.
Ma mir ca cineva care isi permite sa imi judece cunostintele si sa imi dea lectii nu sesizeaza o diferenta atat de ordinara intre racirea cu aer PASIVA si ACTIVA.
Fir-ar sa fie, spre ce tampenii deviem ...

PS. In limba romana actuala stii se scrie cu 2 i ( ca si vii )
PS 2. Hai sa lasam copilariile la o parte si sa ne conformam liniei subiectului... sa nu facem dintr-o chestie frumoasa un loc de consumat frustrari.

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 12 January 2007 - 10:44 PM

0

#111 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 January 2007 - 10:34 PM

Am demontat Magnumul XLS - o cheie inbus care imi lipsea aseara , si s-a rezolvat totul.
Vreau sugestii legate de conversie glow -> benzina ( high-end proffesionals advice required ):

- de unde pot gasi rulmenti pe ace minusculi ? De la altii care au mai facut conversii, am inteles ca TREBUIE schimbata biela si adaugat lagar palier pe ace - se poate cica pastra si biela originala, numai ca trebuie adaugat 10% ulei in conditiile in care la un motr normal 2 T din zilele noastre se adauga max 2% si tot se umple de calamina.
- ar merge o bucsa de bronz grafitat in loc de rulment pe ace la palier ?
- din ce sa ii fac biela ?
- din ce alt material in afara de fonta sa ii fac cilindrul ? Deocamdata nu pun problema cromarii.Oare o combinatie cilindru de otel + segmenti dintr-un otel mai moale o merge ? Eu ma gandeam la o teva de otel/fier (?) folosita la instalatiile de apa.
- care este cea mai mica bujie ca diametru, "gasibila" pe la noi ?
0

#112 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 January 2007 - 10:58 PM

Skyspy - ptr o racire mai eficienta, merge si un radiator de ulei , eventual unul mai mare daca are deja unul.
Motorul prezentat de tine semana cu motoarele de pe Honda Monkey. Ca idee, cam toate motoarele 4 T facute de chinezi sunt copii dupa motoare de succes - in general Honda, Yamaha si Suzuki, Kawa nu prea.Daca e ala de pe Honda Monkey, sigur gasesti sfaturi mai la obiect pe net, ca a Maimutele au multi fani.

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 12 January 2007 - 11:02 PM

0

#113 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 12 January 2007 - 11:13 PM

Eu mai urmaresc "Scrapheap challenge" pe Discovery, si la un mom dat, au avut ca tema de construit motoare cu reactie...mi se pare ca una din echipe construise un motor cu reactie pulsoreactor...Exista asa ceva ptr modelism ? Ati vazut asa ceva in Romania ?

Stiu ca exista motoare cu reactie PE BUNE - am vazut la tipul ala de la Model mania un Vulcan cu motoare cu reactie, dar motoare cu reactie pe bune- turboreactoare, gestionate elctronic, etc - nu astea ma intereseaza.

Cel mai surpinzator ar fi sa imi "arda" marinarul o poza cu una din nenumaratele lui piese de colectie, in care sa fie un motor pulsoreactor !!!! :huh:
0

#114 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 January 2007 - 01:26 AM

Articolul vad ca nu a pasionat pe nimeni. Asa ca nu mai are rost sa muncesc sa-l aranjez.
Imi permit sa-ti pun eu cateva planuri:
http://www.pulse-jets.com/pulse3.htm
0

#115 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 January 2007 - 01:28 AM

Am uitat sa atasez colectia mea de planuri despre subiect:
Problemele la aceste motoare sunt supapele (aici Marinarul are o solutie stralucita) si faptul ca lucreaza cu flacara deschisa deci sunt periculoase.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 13 January 2007 - 02:07 AM

0

#116 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 January 2007 - 10:36 AM

@ddmkro-

Motorul acela nu-l posed dar se poate licita pe ebay la preturi de 120-150€ in functie de noroc.Se numeste Monkey Dax deci ar putea fi copia lui Honda dupa cum ai zis.
Ma gandeam ca ar putea fi folosit putin modificat la un aeromodel mai gigant :huh: sau un navomodel de viteza.Sau cu doo din alea ai putea face o nava pe perna d aer
pentru o singura persoana sau s.a.m.d.

Motoarele pulso sant scoase din competitiile oficiale datorita poluarii sonore.Au fost la moda in anii 50-60 cand se faceau concursuri de viteza pentru acest tip de motoare sau cate o macheta zburatoare reactiva.Guru-ul acestor motoare a fost la noi Anania Moldoveanu.Marinaru cred ca a mai invatat cate ceva de la dansul si
te poate lamuri mai bine.
Randament mai bun au miniturboreactoarele dar necesita deja masini unelte si materiale speciale pentru fabricare.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#117 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 13 January 2007 - 07:16 PM

Skyspy, la 13 Jan 2007, 10:36, a spus:

@ddmkro-

Motorul acela nu-l posed dar se poate licita pe ebay la preturi de 120-150€ in functie de noroc.Se numeste Monkey Dax deci ar putea fi copia lui Honda dupa cum ai zis.
Ma gandeam ca ar putea fi folosit putin modificat la un aeromodel mai gigant :rolleyes: sau un navomodel de viteza.Sau cu doo din alea ai putea face o nava pe perna d aer
pentru o singura persoana sau s.a.m.d.

...

Complicat ...nu am experienta la aeromodele .... :mellow: Oricum, o sa fie racit bine daca e pus pe aeromodel... Ce o sa faci cu cutia de viteze care e corp comun cu motorul ?
0

#118 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 13 January 2007 - 07:19 PM

Se poate si asa ?, la 13 Jan 2007, 01:26, a spus:

Articolul vad ca nu a pasionat pe nimeni. Asa ca nu mai are rost sa muncesc sa-l aranjez.
Imi permit sa-ti pun eu cateva planuri:
http://www.pulse-jets.com/pulse3.htm

Articolul e foarte interesant mai ales ptr incepatori - cum sunt eu. M-am uitat un pic pe el inainte sa demontez motorashul. Noroc ca toate piesele de desfac usor :rolleyes: . Ma uit acum si pe lik-ul cu pulso reactoare.
0

#119 Useril este offline   ddmkro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 04-January 07

Postat 13 January 2007 - 07:25 PM

Legat de carburator ptr un motor cu benzina ( conversie glow-> benzina ). Din ce am vazut pe net, cele mai folosite sunt carburatoarele Walbro sau Tillotson -> carburatoare ordinare de pe "drujbe" care includ si o pompa de benzina bazata pe pulsuri de presiune primite din carterul motorului. De fapt nu e un carburator foarte simplu, si se justifica numai ptr aeromodele care pot zbura in orice pozitie. Eu ma gandeam in prima faza la un carburator extrem de simplu, gen moped sau scuter ieftin : tub venturi, camera de nivel constant -> adaptez ceva de la un carb de Minimobra sau "inventez" ceva asemanator, + ac de dozaj,jiglor principal si butoias sau shubar.

Fac aici o precizare legata de carburatoare: undeva pe forumul asta am vazut o precizare gratuita despre asa zisa simplitate a carburatorelor de moped: unele carbutratore de moped nu sunt deloc atat de simple - mai ales Mikuni si Dell'Orto - au circuit dedicat de mers la ralanti cu 2 jigloare si unele au si un soi de carburator dedicat ptr realizare dinamica a amestecului ulei + benzina in functie de turatie si sarcina (benzina si uleiul nu sunt amestecate in prealabil, existand tancuri separate de benzina si ulei).

Din ceea ce am inteles eu, orincipalul dezavantaj al motoarelor pe benzina fata de glow engines in domeniul modelismului, este riscul de incendiu.

Aceasta postare a fost editata de ddmkro: 13 January 2007 - 07:37 PM

0

#120 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 13 January 2007 - 09:24 PM

Incerc sa pun si cateva poze cu motoarele fabricate la IPL Tg. Mures. Nu stiu prea mult despre ele, cand au aparut, cum au aparut...din colectie imi lipsesc cel de 3.5 cc si cel de 15.cc. Il citez aici pe Rallyman. dintr-un alt subiect:

"Targu-Muresul a fost unul din cele mai prolifice centre de fabricat motoare in romania erau chiar doi constructori in oras ,fabricau la vremea aceia motoare de 15 cmc navo o echipa era condusa de Pista la Electromures actualmente sef de atelier prototipuri la Firma WEBRA si cealanta de catre Dorel Ciltea la IPL . A ramas antologica baia de cromare a cilindrului (camasa pistonului ) facuta de Dorel Ciltea dintr-o halba de bere ,cromare care se facea acasa in bucataria sus numitului."
Productia a luat sfarsit cam odata cu 89-90.
In poza incep cu cel de 5.5 cc

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1168716273.jpg

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 13 January 2007 - 09:25 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro