Modelism - RHC Forum: Remote ignition - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Remote ignition for safety

#1 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 December 2006 - 03:06 PM

Tovarasi racketisti,
Azi am apucat in sfarsit sa testez motoarele pe care le aveam mai demult de la Dexterel zis si "Praslea cel Mititel".

Pentru siguranta am folosit un sistem de comanda la distanta. si doua ignitere facute din nikelina din rezistente de "8k2 3W".

Am pentru Dexterel o dilema:
De ce motorul meu a ars vreo 3 sec bune in timp ce pe situl lui Nakka zice ca de abia merg 1sec. Combustibilul a fost 67% azotat de potasiu de la Timisoara si 30% zahar si restul prenadez drept liant. Deci nu am topit compozitia la aragaz cum face Nakka. Oare asta sa fie cauza discordantei in timp de ardere?

Filmulet nu am sa pun doar ceva poze:

Experiment setup:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1167397572.jpg

0

#2 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 December 2006 - 03:08 PM

Fum! :D

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1167397713.jpg

0

#3 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 December 2006 - 03:11 PM

Rezultat

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1167397871.jpg

0

#4 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 December 2006 - 04:54 PM

MrSpace, la 29 Dec 2006, 15:06, a spus:

Am pentru Dexterel o dilema:
De ce motorul meu a ars vreo 3 sec bune in timp ce pe situl lui Nakka zice ca de abia merg 1sec. Combustibilul a fost 67% azotat de potasiu de la Timisoara si 30% zahar si restul prenadez drept liant. Deci nu am topit compozitia la aragaz cum face Nakka. Oare asta sa fie cauza discordantei in timp de ardere?

hmm...
DA.
prenandezu ala e o porcarie. trebuie topit neaparat. sau recristalizat
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 December 2006 - 05:03 PM

MrSpace, la 29 Dec 2006, 15:06, a spus:

Tovarasi racketisti,
Azi am apucat in sfarsit sa testez motoarele pe care le aveam mai demult de la Dexterel zis si "Praslea cel Mititel".

Pentru siguranta am folosit un sistem de comanda la distanta.  si doua ignitere facute din nikelina din rezistente de "8k2 3W".

Am pentru Dexterel o dilema:
De ce motorul meu a ars vreo 3 sec bune in timp ce pe situl lui Nakka zice ca de abia merg 1sec. Combustibilul a fost 67% azotat de potasiu de la Timisoara si 30% zahar si restul prenadez drept liant. Deci nu am topit compozitia la aragaz cum face Nakka. Oare asta sa fie cauza discordantei in timp de ardere?

Filmulet nu am sa pun doar ceva poze:

Experiment setup:


Salutari!
Mr Space zis si cel fara de ochi si deshte.. cumva vad o antena de mobil acolo? :D Ia sa-ti dau eu un beep cand montezi siguranta :D Eu iti recomand sa nu te joci cu aprindere pe baza de unde radio in eter... lucruri urate se pot intampla oricat de mult bibilesti aparatul. Este mult mai sigura o rampa clasica cu fire. Eventual poti sa pui si verificator de continuitate, cheie de siguranta si ce mai vrei tu. Ideea este ca pe fire nu apare alt semnal decat ala care-l vrei tu, cand vrei tu si cum vrei tu... cu exceptia cazului in care pretenii rusi detoneaza o nucleare la inaltime si un EMP iti prajeste firele.. dar guess what in cazul ala ai incurcat-o si cu receptoru` tau cu antena parabolica-cilindrico-neagra... :D

Dar sa trecem la lucruri mai serioase...
Una dintre probleme este -> din cauza neomogenizarii prin topire a oxidantului (azotatului de potasiu) cu zaharul nu vei obtine o masa compacta de combustibil. In momentul in care omogenizezi prin topire, oxidantul (sub forma de particule cu diametre de ordinul micrometrilor) va fi "contopit" in masa de zahar topit. In momentul arderii oxidantul va fi "intim" legat de combustibil asigurand o ardere mai rapida si o cantitate mare de gaze precum si o viteza de ardere predictibila.

In cazul tau prenandezul (care s-a vrut sa fie liant; nu-i bun insa pentru asa ceva) a creat de fapt particule de "praf" care au preluat din "puterea motorului". Nefiind gaze ele nu pot efectua lucru mecanic prin destindere si tot ce fac e sa absoarba energia dezvoltata in ardere fara sa produca lucru mecanic in ajutaj (prin destindere). Curgerile astea se numesc two-phase flow si nu vrei faza solida (particule de fum, "praf") sa curga prin motorul tau. Tu vrei ca rezultatul arderii sa fie gaz care sa poata sa efectueze lucru mecanic prin destindere aproximativ adiabatica in ajutaj. Particulele de praf, fum nu pot crea lucru mecanic prin destindere; ele doar mananca din energie (deoarece sunt accelerate la viteze mari de evacuare prin consum de energie utila dezvoltata in motor).
In plus arderea este ineficienta deoarece oxidantul si carburantul nu sunt intim amestecati. Cu cat oxidantul este mai omogen imprastiat prin carburant (topire) cu atat proprietatile combustibilului sunt mai ridicate (masa de gaze mare, ardere buna multe particule reziduale etc., impuls specific mai mare).
Ai masurat forta de tractiune dezvoltata? Ar trebui sa fie mica spre foarte mica :D Mare parte din arderea de la tine e posibil sa fie asa numita "tail-off" adica portiune ce doar evacueaza gaze fara sa produca forta de tractiune semnificativa.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 December 2006 - 05:11 PM

0

#6 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 29 December 2006 - 08:37 PM

Salut si La Multi Ani!

Am vazut si eu instalatia aceea de aprindere de la distanta si mi-am adua aminte de o faza intamplata cu ceva timp in urma, cand un tip "smecher", dupa de a spart o banca s-a postat mandru pe Web impreuna cu prada, sa vada lumea ce isprava a facut. Bineinteles ca lumea a vazut... in 2 ore era la mititica.
Fotografia aceea, postata aici pe forum public reprezinta un potential mare pericol pentru cel care a pus-o, fiind unul din dispozitivele de pe "lista neagra" a oricarui serviciu antitero din lume. As sugera sa fie cat mai curand scoasa, adica in urmatoarele minute. Plus ca este si inutila, asa cum zice bine Mig 29.
Nu lasati ca pasiunea pentru fabricat motoare sa va intunece gandirea.
Am avut un "coleg" la club cu catva timp in urma , foarte pasionat (citeste "obsedat") de foc, fum, zgomot, rachete, explozii, motoare mari, si care facea tot felul de jucarii din astea pirotehnice si electronice, venea cu ele la lansari sa faca demonstratii, nu vorbea decat cum sa faca "poc" mai tare, etc. A fost atentionat de mai multe ori sa o lase mai moale ca pune in pericol pe toti membrii clubului si credibilitatea acestuia, pana la urma a fost dat afara din club, fara scandal, dar ferm.
Dupa cca 2 luni parca, vedem un articol in ziar despre "amicul" nostru care fusese arestat pentru 30 zile pentru detinere si uz de substante si dispozitive periculoase. De la a face rachete zgomotoase pana la a pune in masina cuiva o cutie cu motoare+ combustibil +fire, tot tacamul adica , n-a fost decat un pas.
Piesa cea mai grea la dosar a constituit-o exact un remote cu cell phone.
Nu mai stiu ce s-a mai intamplat cu omul, nu l-am mai vazut de atunci. S-o fi potolit.

:D
0

#7 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 December 2006 - 09:33 PM

Hai sa nu ne abatem de la subiect.
Sitemul de control remote l-am folosit in locuri mai publice inclusiv expoziti si simpozioane unde rolul lui era clar: control in medii periculoase. pun aici linkul orarului unui simpozion unde am participat:

http://72.14.221.104/search?q=cache:8m1Fgc...ro&ct=clnk&cd=1

Sa nu aud comentarii cum ca nu merge... decat de la persone cu vechime mai mare de 5 ani in proiectarea de echipamente pentru transmisii digitale de date, cu alte cuvinte mai bazat ca mine! :D

Cat despre antena de mobil.. eu nu vad nici una? E o antena acolo pe 434Mhz iar protocolul de comunicare e industrial cu CRC si tot tacamul, pentru cunoscatori sn ModBus. Comanda se face de pe un Laptop, o sa pun si interfara sa vedeti cum arata dupa ce ma lamuriti cum e cu viteza de ardere.

Eu am dileme si ascult d.p.d.v. racketomodelistic!

Mai Dexterel si Mig, voi aici sa ma lamuriti.
Fiti atenti aici: Mr Nakka zice pe situl lui clar ca KN+SC are viteza de ardere de max 3.5mm/s, maxim 6mm/s cu accelerator de ardere oxid rosu de fier.

No, atunci cum de motarele lui si ale lui Dexterel care au batonul de combustibil gros de peste 1cm ard 0.5-1sec????

Cred ca am priceput ce zice Mig despte two phase flow, ai dreptate dar tot nu pricep! In afara de Nakka nimeni nu topeste combustibilul in oala, toti folosesc liant, ce imi recoamandati sa pot gasi in magazine?

Pls Help!

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1167420790.gif

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 29 December 2006 - 09:39 PM

0

#8 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 29 December 2006 - 10:14 PM

Quote
" Eu am dileme si ascult d.p.d.v. racketomodelistic! "

Da, si mari de tot.

Nu e vorba de cate cunostinte in domeniu avem, este mai degraba ce facem cu ele.
Vezi mai jos un alt tabel, cu viteze de ardere ale acestui tip de combustibil (nu inteleg ce tot aveti cu zaharul, sunt alte combinatii mult mai usor de lucrat cu ele si mai eficiente). Diferentele sunt foarte mari pentru ca este vorba de influenta presiunii de ardere. Tabelul prezentat de tine este irelevant pentru cazul de fata, pentru ca este la "ambient pressure".
Prenadezul ala a stricat doar ceea ce a mai ramas de stricat, sunt de altfel motoare care folosesc ceva foarte apropiat de prenadez ca si combustibil si sunt foarte eficiente.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1167423253.gif

0

#9 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 December 2006 - 10:21 PM

MrSpace, la 29 Dec 2006, 21:33, a spus:

Hai sa nu ne abatem de la subiect.
Sitemul de control remote l-am folosit in locuri mai publice inclusiv expoziti si simpozioane unde rolul lui era clar: control in medii periculoase. pun aici linkul orarului unui simpozion unde am participat:

http://72.14.221.104/search?q=cache:8m1Fgc...ro&ct=clnk&cd=1

Sa nu aud comentarii cum ca nu merge... decat de la persone cu vechime mai mare de 5 ani in proiectarea de echipamente pentru transmisii digitale de date, cu alte cuvinte mai bazat ca mine! :rolleyes:

Cat despre antena de mobil.. eu nu vad nici una? E o antena acolo pe 434Mhz iar protocolul de comunicare e industrial cu CRC si tot tacamul, pentru cunoscatori sn ModBus. Comanda se face de pe un Laptop, o sa pun si interfara sa vedeti cum arata dupa ce ma lamuriti cum e cu viteza de ardere.

Eu am dileme si ascult d.p.d.v. racketomodelistic!

Mai Dexterel si Mig, voi aici sa ma lamuriti.
Fiti atenti aici: Mr Nakka zice pe situl lui clar ca KN+SC are viteza de ardere de max 3.5mm/s, maxim 6mm/s cu accelerator de ardere oxid rosu de fier.

No, atunci cum de motarele lui si ale lui Dexterel care au batonul de combustibil gros de peste 1cm ard 0.5-1sec????

Cred ca am priceput ce zice Mig despte two phase flow, ai dreptate dar tot nu pricep! In afara de Nakka nimeni nu topeste combustibilul in oala, toti folosesc liant, ce imi recoamandati sa pot gasi in magazine?

Pls Help!

Well, simpozionul respectiv se referea la International Symposium for Design and Technology of Electronic Packages si nu la sisteme de aprindere pentru motoare racheta. Ca unul care studiaza si lucreaza INCLUSIV sisteme folosite pentru rachete balistice cat si sisteme folosite la aprinderea rachetelor portabile te sfatuiesc sa nu folosesti aprinderea "de la distanta". In plus faptul ca scriu aplicatii pentru controlul reintrarii in atmosfera si pentru sisteme ce zboara un pic mai sus si mai departe decat motorasul tau ar trebui sa-ti dea de gandit ca poate stiu ce-i ala "mission critical software"... stiu limitarile unui software/unei aplicatii "pentru aprins motoarele" si poate ca m-am gandit nu neaparat la destele si ochii tai cat mai ales la faptul ca trebuie sa-ti pocneasca o datya si sa ramai fara degete ca apoi sa nu mai putem face asemenea lucruri in veci pe taramuri mioritice. S-a mai spus ca legea este asa cum este si in loc sa alegeti sisteme simple, care intr-adevar fac ceea ce doriti voi construiti sisteme ca in tom si jerry: soricelul trage de funie, funia trage de fereastra care se deschide si astfel raza soarelui intra pe fereastra deschisa si aprinde o lumanare ce arde un fir de naylon care elibnereaza o greutate ce cade pe un taler al unei balante ce face un contact electric aprinzand un bec ce da curent la o fotocelula care porneste un termos sa fiarba apa...
cam asta faci tu acolo.
Nu iti pune nimeni la indoiala experiente pe portiunea electronica dar lasa-ma sa ma indoiesc ca stii intr-adevar ce inseamna sa proiectezi sisteme mission critical si ca ai aceeasi experienta pe portiune de motoare racheta et company. Si zic aceasta nu ca critica, ca nimeni nu s-a nascut invatat si de aceea este forumul asta... o zic insa ca sa-ti ilustrez ca totusi lucrurile nu-s asa cum poate crezi tu.

Am zis antena de telefon mobil la modul figurativ. Fie ca este de telefon mobil, fie ca este router wireless fie ca este altceva pericolul ramane acelasi. Daca nu intelegi este treaba ta.

despre petarde:
Daca doresti sa folosesti liant caracteristicile combustibilului sunt diferite. In plus trebuie sa te asiguri ca pulberile sunt de ordinul micrometric si ca nu exista bule de aer in liant (pompa de vid este recomandata).
Poti incerca cu epoxy dar nu pe zahar; liantii se folosesc la motoare cu amestecuri compozite.
Topirea in oala are rolul ei si ti-am explicat mai sus de ce este importanta. edit: vezi c-a scris dexter intre timp mesaj despre compoziti.

despre motoarele lui dexter: ard intr-o secunda maxim pentru ca ard neinhibat. adica ard capetele batonului, exteriorul batonului si interiorul batonului. Asa-i dexter? In acest caz si cu un 4-5 mm/secunda iti iese pentru un perete de 1 cm undeva spre MAXIM o secunda de ardere. Edit: da are dreptate liviu 123; in acelasi timp vitezele citate de tine sunt la presiunea ambienta (acum m-am uitat pe grafic). Te-am crezut pe cuvant mr space crezand ca stii ce faci... dar faci ce poti? Nu mai folosi viteze la presiunea ambienta ca sa-ti faci calculele motorului... c-o sa-ti iasa motor numai bun de aprins cu antena parabolica.
Vezi ca pe acelasi site (Nakka) sunt dati coeficientii din relatia vitezei ca functie de presiune (vezi si ce discut mai jos) si calculeaza-ti vitezele la presiunile la care-ti operezi motoarele.

In plus viteza de ardere a unui combustibil depinde puternic de presiune (u=cp^n unde c e un coeficient de obicei 0,1-0,2 iar n este indicele politropic; pentru combustibili baza dubla n e undeva la 0.6-0.7; p este presiunea de ardere).
Totodata viteza de ardere mai variaza si cu temperatura initiala a combustibilului (d-aia si nu NUMAI d-aia un motor folosit in zilele reci are alte performante decat unul folosit intr-o zi torida de vara). In general stiu ca vitezele de ardere in cartile mai vechi erau date la 15 grade Celsius.

Lucrari experimentale ulterioare mai complexe ajung la viteze de ardere sub forma polinomiala a caror coeficienti sunt determinati din experimente. Polinoamele respective pot ajunge sa arate chiar foarte urat insa in general sunt doar curiozitati teoretice deoarece chiar si legile simple prezentate mai sus reprezinta aproximatii suficiente.

Succese maxime!

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 December 2006 - 10:37 PM

0

#10 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 December 2006 - 10:34 PM

MrSpace, la 29 Dec 2006, 21:33, a spus:

Mai Dexterel si Mig, voi aici sa ma lamuriti.
Fiti atenti aici: Mr Nakka zice pe situl lui clar ca KN+SC are viteza de ardere de max 3.5mm/s, maxim 6mm/s cu accelerator de ardere oxid rosu de fier.

No, atunci cum de motarele lui si ale lui Dexterel care au batonul de combustibil gros de peste 1cm ard 0.5-1sec????

foarte simplu.
tu dai o gaura in batonu de combustibil corect? nu inhibi nici-o suprafata corect?
ei ia mataluta gandeste cand iti arde batonu ala interior-->exterior; exterior-->interior; sus-->jos;jos-->sus cum sta treaba cu viteza de ardere.
cat despre lianti...aici iar faci confuzii intre zaharel si compoziti
toti cei care folosesc zahar ori il topesc ori il recristalizeaza(cu apa, sirop de amidon...tehnologie complicata).
la compoziti ce sa topesti? percloratu? aluminiu sau magneziu?(cand ai pus percloratu ti-ai intalnit stramosii)
de aceea folosesti epoxy si catalizatoru ala, catalizatoru il pui tocmai sa catalizezi reactia de oxidare a rasinii aleia care o pui tu acolo ca liant. ca iti zic eu la perclorat+Al/Mg nu iti trebuie niciun catalizator.
Vezi RNX la Nakka sa intelegi cum e treaba cu liantu. RNX=azotat de K+oxid rosu de Fe+Epoxy. e usor de lucrat cu el. singura problema e ca arde ca moartea de incet. trebuie sa il pui ba "rod & tube" ba "pseudofinocyl" ca altfel nu ai tractiune buna.
Ai inteles acum?
Later edit: vad ca a modificat MIG-u raspunsu mai repede decat am scris eu altu

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 29 December 2006 - 10:36 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#11 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 29 December 2006 - 10:47 PM

Mda, nu ma obosisem sa socotesc cat e viteza de ardere la alte presiuni, mersi Liviu de grafic. Nu prea pricep de ce Nakka nu prea s-a obosit sa dea un grafic ca al tau ca vad de abia acum ca sunt mari diferentele.

Cat despre liant cred ca o sa trec pe Epoxi dar o sa ma incurce ce ma incurca si la suborbitol, pretul si cat trebuie sa umblu dupa el, zaharul e in bucatarie si prenadezul in debara. No' asta e!

Cat despre tractiune, nu am masurato, dar o sa caut o celula tensometrica prin facultate si o sa fac si asta.

Din fericire sistemul asta de control la distanta face si achizitii de date si imi poate trimite pe acelasi canal radio si ce masoara.

Cand o sa vad ca da cea mai vaga urma de risc in comunicarea radio o sa trec si pe comunicatii pe fir dar sa stii Mig-ulse ca si aia tot remote este si pot apare si acolo bruiaje daca esti la cateva sute de metrii distanta.


La Multi Ani! si mersi de sfaturi.
0

#12 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 December 2006 - 10:50 PM

MrSpace, la 29 Dec 2006, 22:47, a spus:

La Multi Ani! si mersi de sfaturi.

Da probabil din cauza ca pot sa apara bruiaje pe fire se folosesc sisteme cu fir la lansarea rachetelor "mari". O fi si asta o chestie...
Altfel spus electrodinamica clasica te invata ca lucrurile nu stau chiar asa cum spui tu.

La Multi Ani si tie si un An Nou fericit cu toate deshtele! :rolleyes:

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 December 2006 - 10:56 PM

0

#13 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 December 2006 - 11:35 PM

Aloooo Pamantu' catre nea spatiu
NU MERGE azotat cu zahar si epoxy. ai nevoie de un oxidant mai puternic. daca tii neaparat sa nu topesti foloseste RNX epoxy/azotat/oxid doar ca ti-am zis trebuie reproiectate motoarele, ajutajele tot.
uite aici un link cu zaharel recristalizat... http://www.jamesyawn...candy/index.htm
altul http://www.jamesyawn...oved/index.html
sau poti face in urmatorul fel
iei sorbitol si cantaresti cat ai nevoie. separat cantaresti azotatu pulbere si il pui deoparte.
iei o caramida si o bagi in cuptor, o lasi sa se incinga. pe aragaz intr-un vad de teflon/jena topesti sorbitolu, se face ca apa. stai relax ca nu se caramelizeaza. scoti caramida o pui pe ceva si pe ea pui vasu cu sorbitolu topit(sorbitolu are o proprietate cam ciudata: cand l-ai topit ramane moale chiar si dupa ce se raceste la temperatura camerei.) si adaugi azotatu. pana o btii o pasta. astao iei si o pui in motor si ai apoi nevoie de un sistem de presare(vezi la Nakka la Sneak Preview). si gata ai combustibilu

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 29 December 2006 - 11:48 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro