MrSpace, la 29 Dec 2006, 21:33, a spus:
Hai sa nu ne abatem de la subiect.
Sitemul de control remote l-am folosit in locuri mai publice inclusiv expoziti si simpozioane unde rolul lui era clar: control in medii periculoase. pun aici linkul orarului unui simpozion unde am participat:
http://72.14.221.104/search?q=cache:8m1Fgc...ro&ct=clnk&cd=1
Sa nu aud comentarii cum ca nu merge... decat de la persone cu vechime mai mare de 5 ani in proiectarea de echipamente pentru transmisii digitale de date, cu alte cuvinte mai bazat ca mine! :rolleyes:
Cat despre antena de mobil.. eu nu vad nici una? E o antena acolo pe 434Mhz iar protocolul de comunicare e industrial cu CRC si tot tacamul, pentru cunoscatori sn ModBus. Comanda se face de pe un Laptop, o sa pun si interfara sa vedeti cum arata dupa ce ma lamuriti cum e cu viteza de ardere.
Eu am dileme si ascult d.p.d.v. racketomodelistic!
Mai Dexterel si Mig, voi aici sa ma lamuriti.
Fiti atenti aici: Mr Nakka zice pe situl lui clar ca KN+SC are viteza de ardere de max 3.5mm/s, maxim 6mm/s cu accelerator de ardere oxid rosu de fier.
No, atunci cum de motarele lui si ale lui Dexterel care au batonul de combustibil gros de peste 1cm ard 0.5-1sec????
Cred ca am priceput ce zice Mig despte two phase flow, ai dreptate dar tot nu pricep! In afara de Nakka nimeni nu topeste combustibilul in oala, toti folosesc liant, ce imi recoamandati sa pot gasi in magazine?
Pls Help!
Well, simpozionul respectiv se referea la International Symposium for Design and Technology of Electronic Packages si nu la sisteme de aprindere pentru motoare racheta. Ca unul care studiaza si lucreaza INCLUSIV sisteme folosite pentru rachete balistice cat si sisteme folosite la aprinderea rachetelor portabile te sfatuiesc sa nu folosesti aprinderea "de la distanta". In plus faptul ca scriu aplicatii pentru controlul reintrarii in atmosfera si pentru sisteme ce zboara un pic mai sus si mai departe decat motorasul tau ar trebui sa-ti dea de gandit ca poate stiu ce-i ala "mission critical software"... stiu limitarile unui software/unei aplicatii "pentru aprins motoarele" si poate ca m-am gandit nu neaparat la destele si ochii tai cat mai ales la faptul ca trebuie sa-ti pocneasca o datya si sa ramai fara degete ca apoi sa nu mai putem face asemenea lucruri in veci pe taramuri mioritice. S-a mai spus ca legea este asa cum este si in loc sa alegeti sisteme simple, care intr-adevar fac ceea ce doriti voi construiti sisteme ca in tom si jerry: soricelul trage de funie, funia trage de fereastra care se deschide si astfel raza soarelui intra pe fereastra deschisa si aprinde o lumanare ce arde un fir de naylon care elibnereaza o greutate ce cade pe un taler al unei balante ce face un contact electric aprinzand un bec ce da curent la o fotocelula care porneste un termos sa fiarba apa...
cam asta faci tu acolo.
Nu iti pune nimeni la indoiala experiente pe portiunea electronica dar lasa-ma sa ma indoiesc ca stii intr-adevar ce inseamna sa proiectezi sisteme mission critical si ca ai aceeasi experienta pe portiune de motoare racheta et company. Si zic aceasta nu ca critica, ca nimeni nu s-a nascut invatat si de aceea este forumul asta... o zic insa ca sa-ti ilustrez ca totusi lucrurile nu-s asa cum poate crezi tu.
Am zis antena de telefon mobil la modul figurativ. Fie ca este de telefon mobil, fie ca este router wireless fie ca este altceva pericolul ramane acelasi. Daca nu intelegi este treaba ta.
despre petarde:
Daca doresti sa folosesti liant caracteristicile combustibilului sunt diferite. In plus trebuie sa te asiguri ca pulberile sunt de ordinul micrometric si ca nu exista bule de aer in liant (pompa de vid este recomandata).
Poti incerca cu epoxy dar nu pe zahar; liantii se folosesc la motoare cu amestecuri compozite.
Topirea in oala are rolul ei si ti-am explicat mai sus de ce este importanta. edit: vezi c-a scris dexter intre timp mesaj despre compoziti.
despre motoarele lui dexter: ard intr-o secunda maxim pentru ca ard neinhibat. adica ard capetele batonului, exteriorul batonului si interiorul batonului. Asa-i dexter? In acest caz si cu un 4-5 mm/secunda iti iese pentru un perete de 1 cm undeva spre MAXIM o secunda de ardere. Edit: da are dreptate liviu 123; in acelasi timp vitezele citate de tine sunt la presiunea ambienta (acum m-am uitat pe grafic). Te-am crezut pe cuvant mr space crezand ca stii ce faci... dar faci ce poti? Nu mai folosi viteze la presiunea ambienta ca sa-ti faci calculele motorului... c-o sa-ti iasa motor numai bun de aprins cu antena parabolica.
Vezi ca pe acelasi site (Nakka) sunt dati coeficientii din relatia vitezei ca functie de presiune (vezi si ce discut mai jos) si calculeaza-ti vitezele la presiunile la care-ti operezi motoarele.
In plus viteza de ardere a unui combustibil depinde puternic de presiune (u=cp^n unde c e un coeficient de obicei 0,1-0,2 iar n este indicele politropic; pentru combustibili baza dubla n e undeva la 0.6-0.7; p este presiunea de ardere).
Totodata viteza de ardere mai variaza si cu temperatura initiala a combustibilului (d-aia si nu NUMAI d-aia un motor folosit in zilele reci are alte performante decat unul folosit intr-o zi torida de vara). In general stiu ca vitezele de ardere in cartile mai vechi erau date la 15 grade Celsius.
Lucrari experimentale ulterioare mai complexe ajung la viteze de ardere sub forma polinomiala a caror coeficienti sunt determinati din experimente. Polinoamele respective pot ajunge sa arate chiar foarte urat insa in general sunt doar curiozitati teoretice deoarece chiar si legile simple prezentate mai sus reprezinta aproximatii suficiente.
Succese maxime!
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 December 2006 - 10:37 PM