LI-PO saver optic utilitate da sau nu
#1
Postat 15 December 2006 - 05:14 PM
Avand in vedere ca am inceput si eu sa lucrez cu baterii LIPO - am montat ca toti oamenii LI - PO saver un mic circuit electronic care iti permite de a folosi vechile regulatoare cu bateriile noi LIPO .
Acest LI-PO saver controleaza in permanenta tensiunea pe pack , iar cand aceasta ajunge la pragul critic de descarcare (in principiu 3V pe celula) , intervine si diminuieste tensiunea pe motor .
Pana aici e totul OK !
Eu in schimp am conceput un mic montaj care in acelasi mod ca si LI-PO saverul de mai sus (pe care l-am cumparat ) cand tensiunea pe celula ajunge la valoarea critica avertizeaza optic prin intermediul unul LED de mare intensitate (rosu ..de obicei ) .
Acum lucrez si la o alta versiune cu un LED bicolor care sta in verde cand totul este OK si trece in rosu cand ii bai .....!
Urmeaza versiunea cu BUZZER acustic , si o alta versiune cu display digital - H - gigh - stare baterie OK / L - low - stare baterie descarcata .
Credeti ca poate fi interesanta aplicatie in practica ?
Stima
#2
Postat 15 December 2006 - 06:37 PM
Sa testezi diverse culori la leduri. Dat fiind ca cele directionale (care au si intensitatea luminoasa cea mai mare) au unghiul spotului de cca 20 grade, cred ca ar trebui sa pui cel putin 4 aranjate la 90 grade. Oare un blitz de la aparatele foto de unica folosinta (cu blitz, bineinteles), ar consuma mult daca ar fi declansat repetitiv la citeva secunde?
Aceasta postare a fost editata de navigator: 15 December 2006 - 06:38 PM
#3
Postat 15 December 2006 - 10:24 PM
marius10, la 15 Dec 2006, 17:14, a spus:
Este chiar foarte util, dar...
Nu stiu de ce te chinui sa faci asa ceva cind acestea se gasesc pe toate gardurile (magazinele) si cu led si cu si fara buzzer, si programabile si/sau automate, etc... iar pretul e mic.
#4
Postat 16 December 2006 - 10:46 AM
navigator, la 15 Dec 2006, 18:37, a spus:
Idea cu un mic flash e super ......................!
Daca montajul este montat pe un aereo se va vedea de la distanza fara probleme !!
Excelenta idee..!
Red SKY unde sunt in comert ca eu inca nu le-am vazut indicatoarele astea optice ?
Ai vreun link ceva .....sa vedem cat sunt de mici ?
Eu le-am facut destul de mici si le-am bagat in niste cutii micute recuperate de la lentilele de contact !
Azi o sa postez niste poze cu produsul finit .
Pana una alta am sa vand cateva ca se pare ca se cauta !
Stima .
#5
Postat 16 December 2006 - 11:06 AM
Am eu unul montat pe un heli electric. Este cu detectie automata a nr de celule si e mic cit o mufa mpx (~3gr). Trebuie sa ma intereses doar cine naiba il produce/vinde. O sa revin sa-ti spun.
Intre timp vezi poza atasata. E altul care e programabil pentru 2-10 celule LiPo si are doar 1,5grame!!! Stiu ca cei care il fabrica ofera variante si/sau/exclisiv cu buzzer. Nici asta nu mai stiu unde l-am vazut dar da si tu cu google poate il gasesti mai repede decit mine.
Pot sa-ti spun din proprie experienta ca acel led este foarte vizibil chiar si de la 30-40m.
Imagini atasate
#16
Postat 06 January 2009 - 08:19 PM
Aceasta postare a fost editata de Virgil: 06 January 2009 - 08:19 PM
#17
Postat 27 June 2009 - 01:11 AM
Cca. 24 RON pe un site de-al nostru nord-estic, la radiocomenzi->accesorii, in varianta 2, 3 sau 4 celule (exista si 5 si 6, dar nu in oferta).
Are buzer si LED albastru/rosu, 1.5x2.5cm, cateva grame.
Succese!
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#18
Postat 27 June 2009 - 10:05 AM
Asta este fiecare cu ce ii place si ce are nevoie
Se poate pune LED albastru/ rosu sau ce culori iti place, dar prefer sa nu am un consum in plus si sa se aprinde numai cand e nevoie
De buzer nu stiu cat este nevoie mai ales ca nu il auzi cand merge motorul la model, dar daca asta trebuie nu e mare lucru sa fie pus in schema
Sincer prefer sa fie cat mai simplu si practic ca sa elimin sansele de defectare. Eu il folosesc de ceva vreme pe heliul meu electric si nu m-a dezamagit niciodata pana acuma
Aceasta postare a fost editata de Virgil: 27 June 2009 - 10:11 AM
#19
Postat 27 June 2009 - 11:25 AM
Cu buzerul ai dreptate, pe un avion termic nu stiu in ce masura se aude.
Insa fara suparare, ceva ce-ti reglezi singur dintr-un potentiometru si construit de mana nu m-i se pare prea fiabil. Nu doresc sa pun la indoiala calitatile de constructor al nimanui, dar robotelul din fabrica sigur lipeste mai bine. Iar un potentiometru este o constructie mecanica ce se poate defecta, chiar daca e multitura si de firma. In plus daca eu il reglez aiurea nu cred ca e bine. Iar surubelul ala parca te indeamna sa bagi surubelnita :D
Pe de alta parte mai exista navo si auto. La ei cred ca buzerul poate fi util (Oare pe un submarin ar fi ?).
O zi buna!
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 27 June 2009 - 11:31 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#20
Postat 06 July 2009 - 12:23 PM
Virgil, la Jan 6 2009, 09:19 PM, a spus:
Avand ocazia de a vedea live ce a construit Virgil, pot spune ca intr-adevar sunt device-uri (sau gadget-uri?) foarte mici si frumusele, care stau extraordinar de bine pe heli clasa mica (era un 450 parca...) :D
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#23
Postat 08 July 2009 - 02:20 AM
Pe pista e cam greu sa observi semnalul luminos sau sa auzi buzzerul din cauza motoarelor.
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......