Tevi din fibra de sticla unde?
#31
Postat 16 December 2006 - 12:29 PM
Se mai gasesc la magazine cu materiale de tamplarie PVC/Aluminiu si tevi de aluminiu de diverse diametre si grosimi. Am vazut inclusiv de 5 cm. Cum vrei sa le capacesti? (asta mi se pare cel mai dificil)
Tevile PVC de scurgere (alea gri din plastic extrudat) sunt destul de slabe. Cele de alimentare, care au peretele mult mai gros si armat. Unele-s de HDPE (polietilena grea).
cezar
#32
Postat 16 December 2006 - 08:54 PM
MrSpace, la 16 Dec 2006, 07:53, a spus:
Dexter_Jr, la 15 Dec 2006, 22:22, a spus:
Pai Dexterel cel Mititel, daca aparatul tau face poze din 0.5 in 0.5 sec eu as zice ca rachetuta ta a aruns la 2m (cat pare ca e in poza) in 0.5 sec (poate chiar 0.25 ca nu ai pornito imediat dupa prima poza) astfel ca eu zic urmatoarele:
Vit medie=2m/0.25sec=8m/sec (vit=dist/timp)
Acc medie=2*2m/(0.25sec^2)=4/0.0625=64m/s^2=6.5G (acc=2*dist/timp^2)
Valorile astea eu zic ca-s mai realiste nu crezi?
Daca aparatul tau facea poze la intervale mai scurte de 0.5sec.. corecteaza. dar eu nu prea cred, daca miscarea era ultrarapida cred ca racheta iesea in ceata pe lungime, dar din fericire e clara :)
Zboruri placute.
8 m/s e cam mica viteza Mr.Space. Am vazut si eu filmul si e mult peste 8 metri pe secunda.
MIG-29
#33
Postat 16 December 2006 - 09:05 PM
Dexter_Jr, la 16 Dec 2006, 09:35, a spus:
cat despre viteza la 8m/s se taraste. iti spuun exact de pe film, a facut lungimea rampei, 2.5m, in 0,024 secunde(cateva cadre) daca facem 2.5/0.025=104,1(6)m/s
nu stiu daca ai vazut filmul dar pleaca ca din pusca. dupa ce nu se mai auzea ecoul de la motor o puteam auzi clar cum fluiera prin aer...la 8m/s nu facea asa
nu cumva sunt 0.2 secunde si nu 0.02 secunde? :) mai precis primul frame este 10.242 iar frame-ul final este 10.442... din cate stiu eu pe virtual dub numerele respective reprezinta secunde si prin urmare intervalul de timp este de 0.2 secunde.
cred ca de aici provine greseala. M-am uitat la pozele atasate si cred ca sunt de fapt 0.2 secunde (0.225 secunde).
Apoi mai exista o greseala: pe intervalul 0-0.225 secunde racheta nu s-a miscat rectiliniu si uniform si prin urmare v=distanta/timp (lungimea rampei/timpul de pe film) nu ne da viteza finala a rachetei dupa 0.225 secunde ci o viteza medie pe intervalul respectiv de timp.
De asemenea masa rachetei nu este constanta si prin urmare acceleratia rachetei (considerand forta de tractiune a motorului) nu este constanta.
Renuntand la aceste complicatii (si care de fapt ar da o valoare diferita a acceleratiei rachetei) putem considera cei 100 metri pe secunda ca fiind viteza finala a rachetei la iesirea de pe rampa de 2.5 metri. In aceste conditii acceleratia medie ar fi 100/0.225 secunde... undeva la 480-500 metri pe secunda la patrat ceea ce inseamna 40-50 g. Daca racheta ta avea 1 kilogram (considerand masa constanta) atunci pentru o acceleratie de40-50 g ar trebui sa ai o forta de tractiune de 40-50 de ori mai mare decat greutatea rachetei.
Daca am sti cum variaza masa rachetei (din cauza arderii batonului de combustibil) am putea determina, folosind si elementele de cinematica a rachetei date de film, acceleratia ca functie de timp. Sunt convins ca veti vedea ca si in acest caz acceleratia nu ar depasi 100 g.
Cum motorul tau probabil era de 100-200 kilograme forta consider chiar si aproximatiile de mai sus ca fiind satisfacatoare (probabil si masa rachetei era peste 1 kg). Prin urmare nu s-au atins sute de g ci zeci de g.
Observatie utila: de obicei este bine ca la efectuarea calculelor sa verificam (printre altele) doua lucruri importante: unitatile de masura si ordinul de marime. Unitatile de masura sunt deosebit de importante deoarece iti pot zice daca formula folosita este dimensional corecta; de multe ori din analiza dimensionala se pot deduce formule utile pana la o constanta experimentul furnizand valoarea constantei respective.
Ordinul de marime este de asemenea important deoarece ne poate da rapid indicatia daca am efectuat calculele corect sau nu. In acest caz stiam forta de tractiune undeva la 100-200 kilograme forta si masa rachetei 1-2 kilograme. Este prin urmare imposibil sa fi obtinut acceleratii de 400-500 g folosind datele respective:)
Lucrurile acestea se invata insa in timp si rolul unui astfel de forum (sectiunea rachete) este sa furnizeze si astfel de skill-uri. Din pacate unii membri "sar la gatul" celor care sunt la inceput. Sau poate nu am citit eu bine mesajele.
Poate este chiar util sa deschidem un fir de discutie separat despre cinematica/dinamica rachetelor mutand mesajele referitoare la miscarea rachetei de aici... i-am aglomerat nepermis de mult firul de discutie al lui mr space cu mesaje off-topic.
@liviu123: asemenea incercari de interpretare a cinematicii/dinamicii rachetelor trebuiesc incurajate chiar daca exista erori initial :D Personal din primul moment ma asteptam la zeci de g dar nu am intervenit deoarece vroiamsa vad cum evolueaza discutia. Din pacate nu l-ai ajutat prea mult chiar daca gresise la un calcul (lucru ce se poate intampla oricui).
MIG-29
P.S.: referitor la folosirea filmului pentru masurarea unor parametri de miscare... asemenea tehnici se folosesc des in institutele de rachete furnizand o referinta reala. Acum 1-2 ani am avut ocazia sa vad/folosesc un sisteme de filmare rapid (cu film/celuloid) si care dupa "developare" furnizeaza o referinta extrem de precisa pentru interpretarea miscarii rachetei. NU mai retin timpul pe cadru dar era extrem de mic.
Probabil astazi exista aparate digitale care pot face acest lucru.
Se pot "improviza" acasa aparate de fotografiere/filmare rapida. Nu stiu sisteme digitale dar pot ajuta pentru implementarea unui sistem clasic (cu rola de film) pentru cine este interesat.
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 16 December 2006 - 09:20 PM
#34
Postat 16 December 2006 - 09:20 PM
"Mai Liviule,
Vad ca aia experienta cu tevile astea.
In romania la magazin cum imi dau seama care e pentru 25 atm si care pentru 16 atm??
Cat despre ne-fezabilitate nu as fi asa sigur. Uite un nene care a facut rachete cu motor hibrid din PVC si presiunea necesra era de vreo 40atm:
http://www.intertlan...ohetes/hybrids/ "
Hai sa luam pe rand.
1. Nu am experienta cu tevile de PVC, dar intamplator sau nu, lucrez exact in domeniul vaselor sub presiune (mari, nu din plastic) si sunt mai precaut cand e vorba de presiuni.
2. Pe tevile din plastic scrie clasa, 10 sau 16 sau 24 ceea ce inseamna limita presiunii (in bari adica 16 bari) la care poate fii folosita teava aia in conditii de siguranta. Ca exemplu, o teava de 50 mm, are peretele de aproape 4 mm grosime la clasa 16 si cam 5 mm grosime la clasa 24 bari. Daca nu scrie pe teava, poti sa incerci sa te informezi care este clasa, dar in mod normal trebuie sa-ti vezi de drum ca producatorul nu e serios.
3. Nenea ala cu hibridele. Daca te uiti pe tabelul cu tevi, el alege o teava clasa 40 la ei (echivalent approx.clasa 24 in Ro), pentru care presiunea indicata e de 330 psi. Daca compari cu tevile romanesti (de Bistrita de ex) la aceeasi grosime si dia, cele americane sunt la clasa superioara. Iar tu NU le ai pe alea. Mai departe in calcule vei vedea presiuni de 600, 900 respectiv 1200 psi, la care totusi aceasta teava ar trebui sa reziste. Deci foarte mult peste ceea ce fabricantul recomanda.
Fiecare pe riscul lui. Daca eu as gandi si calcula in stilul celui prezentat pe site, as risca sa fiu concediat imediat, pentru o ratiune foarte simpla: “risc inacceptabil pentru persoane si proprietate.â€
4. Daca MIG29 ar scrie la un examen “rezistenta maxima la intindere PVC: 5000 psi = 344 bariâ€, cum e pe site, cred ca ar pica cu brio, chiar daca matematic egalitatea e corecta. Deci nu lua de bune chiar tot ceea ce vezi pe internet. Daca ei au putut, nu inseamna ca putem si noi. Parca ei au fost si pe Luna?...
Studiaza pe indelete, dar eu cred ca palaria asta este mult, mult prea larga .
Am asistat la pregatirea si lansarea unei singure rachete cu motor hibrid, dar motorul era cumparat, la fel toate accesoriile. E faina, motorul functioneaza ceva mai lung, dar nu vad sa merite. O sa caut fotografiile facute, poate ti le trimit pe IM.
Spor la “trandavealaâ€
:)
P.S. Banuiam de la inceput ca e vorba de zeci de G si nu de sute, ca doara nu am inventat noi roata acum. Dar dezbaterea a fost interesanta si e f bine daca vor mai urma si altele in viitor. Putem afla multe unii de la altii.
#35
Postat 17 December 2006 - 01:48 AM
Salutari! :)
Din fericire n-am examene la care trebuie sa-mi amintesc rezistenta la rupere, forfecare etc. a PVC-ului :D Lucrurile respective se gasesc relativ usor in tabele si, eventual, se pot completa din experienta.
Am avut si eu ocazia sa vad o racheta propulsata cu hibrid dar nu pot spune ca am fost impresionat. Avantajul este ca poti controla forta de tractiune a motorului prin controlul debitului de oxidant. Motorul este insa mai complicat decat un motor solid si exista probabilitate mai mare de a se defecta. Pana la urma functie de misiune se alege motorul necesar.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 17 December 2006 - 08:26 AM
#36
Postat 17 December 2006 - 09:23 AM
la hibride ai camera de ardere(cu batonu de "combustibil") si rezervorul cu N2O eh in momentul in care declansezi valva aia pirotehnica in rezervor ai presiune mai mare ca in exterior...dar cand incepe sa arda combustibilul si motorul functioneaza ce impiedica gazele din camera de ardere sa intre in rezervorul de N2O
motoarele astea functioneaza la presiuni asa mici? iar N2O-ul il ai la 30-40atm? sau cum ca nu inteleg?
#37
Postat 17 December 2006 - 10:46 AM
Dexter_Jr, la 17 Dec 2006, 09:23, a spus:
la hibride ai camera de ardere(cu batonu de "combustibil") si rezervorul cu N2O eh in momentul in care declansezi valva aia pirotehnica in rezervor ai presiune mai mare ca in exterior...dar cand incepe sa arda combustibilul si motorul functioneaza ce impiedica gazele din camera de ardere sa intre in rezervorul de N2O
motoarele astea functioneaza la presiuni asa mici? iar N2O-ul il ai la 30-40atm? sau cum ca nu inteleg?
eh aici e jmekeria... presiunea in rezervoarele respective este mai mare decat presiunea in camera de ardere.
in motoarele cu combustibil lichid si aprovizionate cu combustibil lichid de vase cu aer (sau alte gaze) sub presiune, curgerea in sensul dorit se pastreaza in acelasi fel.
Intr-o perioada (dinainte de WW2) s-au incercat de asemenea sa se foloseasca si injectoare uni-sens adica sa nu permita circularea gazelor decat intr-un singur sens.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 17 December 2006 - 10:47 AM
#38
Postat 18 December 2006 - 01:48 PM
#39
Postat 18 December 2006 - 05:26 PM
Acu eu mai am o dilema. Eu am vazut pe la metro niste compresoare din astea pt umflat rotile la masina. Cica pot ridica presiunea pana la 300PSI si erau sub 1"bulion".
Oare era pe bune 300psi (20atm) sau ba, ca in roata de masina nu am auzit pe nimeni sa bage atat...?
#40
Postat 18 December 2006 - 10:00 PM
vertigo, la 18 Dec 2006, 13:48, a spus:
A rezistat ca era deschis la un capat.Si daca nu rezista tot ai fi scris aici poate un pic parlit si cu un timpan lipsa :( .
Space-ule tare ma tem ca alea is de vreo 4-5mm groase in perete si tare grele.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#41
Postat 18 December 2006 - 10:04 PM
iar pentru camera de ardere tot ai nevoie de otel sua aliaj de aluminiu pentru ca fibra de sticla nu cred ca rezista la temperaturile care le ai acolo
#42
Postat 18 December 2006 - 10:38 PM
Skyspy, la 18 Dec 2006, 22:00, a spus:
Skyspy:
Daca ies de 5mm grosime la 5cm diam intern e ok, daca sunt din PVC sau fibra de sticla. Daca sunt 5mm de otel sau chiar 1mm de otel e de rau.
Dexterel cel Mititel:
1 la mana: nu am de gand sa fac rezervoarele din metal pt ca daca fac poc inainte sa ma bag in ascunzis ramane sotia vaduva. Cat despre motor o sa fie el din metal dar o sa fie de 10 ori mai mic ca rezervorul.
2 la mana: nu vreau sa le fac hibride.
#43
Postat 19 December 2006 - 12:10 AM
MrSpace, la 18 Dec 2006, 22:38, a spus:
Stai in ascunzis de la inceput! Desteptule!
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 December 2006 - 12:10 AM
#44
Postat 19 December 2006 - 10:18 AM
MIG-29, la 19 Dec 2006, 00:10, a spus:
MrSpace, la 18 Dec 2006, 22:38, a spus:
Stai in ascunzis de la inceput! Desteptule!
MIG-29
Mai Mig-ule, poate la tine acasa toate rachetele se lanseaza remote si se presurizeaza automat rezervoarele.
Dar sa stii ca nu e peste tot asa, si cineva trebuie sa stea sa dea jos pompa de pe rezervor dupa ce se presurizeaza.
P.S. Stii ce e aia "self control"?
#45
Postat 19 December 2006 - 10:45 AM
MrSpace, la 19 Dec 2006, 10:18, a spus:
Dar sa stii ca nu e peste tot asa, si cineva trebuie sa stea sa dea jos pompa de pe rezervor dupa ce se presurizeaza.
P.S. Stii ce e aia "self control"?
Mare branza sa dai automat pompa jos... daca tii la degetele, mainile si picioarele tale gasesti solutie! Altfel te apuci de cascadorii! Desteptule!
:(
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 December 2006 - 10:46 AM
#46
Postat 19 December 2006 - 10:59 AM
Acum... vb lui Liviu, nu stiu cat de bune sunt tevile din Buc fata de ce are tipul asta.
Zic ca merge incercat, ca am o lene sa ma apuc sa le fac din fibra... :( Asta ca nu pun la socoteala ca nu am nici o experianta cu ea. Poate ce a aratat vertigo ar merge dar trebuie investigate temeinic, o fi tevile alaea rezistente dar nu scrie nicaieri ca rezista la 20atm.
Lansari reusite!
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 19 December 2006 - 11:00 AM
#48
Postat 19 December 2006 - 02:08 PM
Acum ca tu vrei sa stii in detaliu pt ce anume, o sa iti zic pentru ca deja am deviat de la subiect, chiar subiectul a deviat de la locatia initiala.
Deci, eu ma gandeam sa vad cat de fezabil ar fi un motoras cu acid azotic si benzina, fara pompa care sa le duca sub presiune in camera de ardere. Ci sa fie impinse de presiunea din rezervor. Iar presiunea asta sper sa o pot baga cu un compresor de masina ordinar.
Cam asta ar fi treaba.
#49
Postat 19 December 2006 - 02:12 PM
MrSpace, la 18 Dec 2006, 23:38, a spus:
Skyspy, la 18 Dec 2006, 22:00, a spus:
Skyspy:
Daca ies de 5mm grosime la 5cm diam intern e ok, daca sunt din PVC sau fibra de sticla. Daca sunt 5mm de otel sau chiar 1mm de otel e de rau.
Dexterel cel Mititel:
1 la mana: nu am de gand sa fac rezervoarele din metal pt ca daca fac poc inainte sa ma bag in ascunzis ramane sotia vaduva. Cat despre motor o sa fie el din metal dar o sa fie de 10 ori mai mic ca rezervorul.
2 la mana: nu vreau sa le fac hibride.
Grosimea asta de perete nu intotdeauna este benefica in domeniul motoarelor...sau mai bine zis, daca urci cu grosimea peretelui peste o valoare suficienta, in loc sa ai un motor mai rezistent o sa te trezesti cu plombe metalice. Ce vreau sa spun este ca radiatia de caldura din interior nu trebuie nicicum obstructionata sa ajunga in timpi cat mai scurti la suprafata. In cazul in care peretele este prea gros, inainte ca gradientul termic pe grosimea motorului sa se manifeste, se ajunge la temperaturi de topire in interiorul motorului, in timp ce la suprafata inca e rece...si motorul explodeaza!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 December 2006 - 02:16 PM
Cu rabdare si ciocan.
#51
Postat 19 December 2006 - 02:33 PM
Marinaru, la 19 Dec 2006, 14:12, a spus:
Mai marinare, faza asta e chiar tare.
Atunci eu sunt in dilema si mai mare.
Din cate stiu la motoarele mari, oxidantul (oxigen lichid) mai intai trece printr-o serpentina in jurul motorului (nu stiu exact dece: sa se incalzeasza oxigenul sau sa raceasca motorul)
Atunci astea dece nu buuie? :rolleyes:
#52
Postat 19 December 2006 - 02:37 PM
MrSpace, la 19 Dec 2006, 15:33, a spus:
Atunci astea dece nu buuie? Â :rolleyes:
...pentru racire, da! Dar si pentru a mari rezistenta la presiune interna a motorului (imagineaza-ti o butelie cu un perete foarte subtire care e solicitata la presiuni atat din interior cat si din exterior...presiunea din exterior este data de oxigenul exemplificat de tine, ca reactiune la presiunea interioara; ca urmare, membrana dintre cele doua poate fi cat se poate de subtire...altfel, peretele trebuie sa fie foarte gros ca sa reziste) De aia nici nu bubuie...e un cofrag vaporos, subtire, racit fortat ori de carburant, ori de oxidant, inainte sa fie injectat in camera de ardere! In nici un caz nu e supradimensionat in grosime, si de regula se face din cupru, tocmai pentru coeficientul de transfer termic ridicat.
Cred ca ne abatem de la subiect...mii de scuze!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 December 2006 - 02:42 PM
Cu rabdare si ciocan.
#53
Postat 19 December 2006 - 02:51 PM
Marinaru, la 19 Dec 2006, 14:37, a spus:
Nu mai iecsista abatere de la subiect acu'!
E abatut de mai mult, acum il inflorim si tu te pricepi de minune din ce vad, asa ca nu o lasa moale.
Apropo, ca tu ai masina :rolleyes: , ia zi, ai vazut compresoare din alea ieftine cu pretentii ca baga si 300psi? Chiar sunt in stare sa bage o presiune asa mare?
Sanatate ca-i mai buna decat toate.
Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 19 December 2006 - 03:01 PM
#54
Postat 19 December 2006 - 03:18 PM
MrSpace, la 19 Dec 2006, 15:51, a spus:
Sanatate ca-i mai buna decat toate.
Eu mai mult de 8 bari nu am vazut, sincer! Da o fi fo noutate, ca noile wattaje la boxe...s-a schimbat standardizarea, sa pacaleasca bietu cumparator...parerea mea! Cineva imi spune ca ceva in jurul valorii reale speculate de tine ar fi instalatiile alea portabile de spalat masini cu jet de apa...dar apa, nu aer! Parca te si vad cu standul tau de probe milogindu-te prin spalatorii! :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 December 2006 - 03:19 PM
Cu rabdare si ciocan.
#55
Postat 19 December 2006 - 03:23 PM
http://www.bizrate.co.uk/caraccessories/oi...d482725108.html
#56
Postat 19 December 2006 - 09:58 PM
MrSpace, la 19 Dec 2006, 14:08, a spus:
Acum ca tu vrei sa stii in detaliu pt ce anume, o sa iti zic pentru ca deja am deviat de la subiect, chiar subiectul a deviat de la locatia initiala.
Deci, eu ma gandeam sa vad cat de fezabil ar fi un motoras cu acid azotic si benzina, fara pompa care sa le duca sub presiune in camera de ardere. Ci sa fie impinse de presiunea din rezervor. Iar presiunea asta sper sa o pot baga cu un compresor de masina ordinar.
Cam asta ar fi treaba.
Pai de ce nu spui asta nenea Mr.Space ca unii si-au scris teze si articole pe tema asta :)
Iti spun eu cat de fezabil este... si va trebui ma crezi pe cuvant. Pentru tractiuni mici si medii (adica sub 10.000 kgf) un motor de genul respectiv este considerat fezabil in sensul ca masa rezervoarelor de gaz comprimat nu creste decat liniar. Pentru tractiuni medii spre mari masa rezervorului de gaz comprimat creste masa totala a motorului in mod exponential.
O problema (dar nu principala) va fi sa regularizezi debitul si presiunea gazului comprimat. O alta problema va fi sa te asiguri ca structura nu are moduri de rezonanta pe 5-10 Khz.
In general (vorbind pentru toate tractiunile) motoarele cu combustibil lichid cu alimentare realizata cu gaz comprimat sunt mai grele pe kgf generat decat cele ce folosesc turbopompe. Avantajul lor este insa reprezentat de faptul ca sistemul este "relativ" mai simplu decat cel cu turbopompa iar pentru tractiuni mici (10-20-100 kgf) turbopompele necesare nu sunt fezabile.
O alta problema a motoarelor racheta cu combustibil lichid este reprezentata de calculul camerei de ardere si dispunerea injectoarelor. Vrei ca injectoarele sa fie dispuse (si sunt si mai multe tipuri de injectoare!) astfel incat amestecul sa se realizeze cat mai bine IN camera de ardere si nu IN ajutaj.
Pentru a dimensiona camera de ardere vei folosi o marime numita lungime caracteristica (intuitiv este lungimea parcursa de particulele de oxidant si carburant in timpul de stagnare in camera de ardere). Lungimile caracteristice sunt diferite pentru diferite amestecuri folosite (acid azotic-benzina are alta lungime caracteristica decat oxigen lichid-hidrogen lichid). Determinarea lor se face de obicei prin metode fotografice.
Cred ca lucrurile acestea le gasesti de asemenea in "Calculul si constructia rachetelor".
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 December 2006 - 09:58 PM
#57
Postat 19 December 2006 - 10:03 PM
MrSpace, la 19 Dec 2006, 14:33, a spus:
Marinaru, la 19 Dec 2006, 14:12, a spus:
Mai marinare, faza asta e chiar tare.
Atunci eu sunt in dilema si mai mare.
Din cate stiu la motoarele mari, oxidantul (oxigen lichid) mai intai trece printr-o serpentina in jurul motorului (nu stiu exact dece: sa se incalzeasza oxigenul sau sa raceasca motorul)
Atunci astea dece nu buuie? :)
Oxidantul trece printr-o (si nu-i serpentina neaparat) coloana de racire. Este fie coloana dispusa destept in jurul camerei de ardere fie camera de ardere are dublu perete si prin canelurile respective este injectat oxidantul.
Oxidantul asigura racirea peretilor camerei de ardere iar totodata faptul ca intra la o temperatura mai mare in motor, creste randamentul motorului. Cu alte cuvinte o parte din caldura ce s-ar fi pierdut din motor ajuta la cresterea temperaturii oxidantului astfel randamentul motorului crescand. De ce? Pai in momentul in care particulele de oxidant ajung in contact cu cele de carburant in interiorul motorului se intampla doua lucruri (se intampla mai multe dar simplificam :( ): incalzire de la temperatura initiala la temperatura de aprindere, si aprindere (se consuma caldura "latenta" pentru aprindere). Cu cat temperatura initiala este mai apropiata de temperatura de aprindere cu atat mai usor se realizeaza aprinderea. Astfel oxidant ce intai a racit motorul (salvandu-te si pe problema racirii motorului) este mai apropiat de temperatura de aprindere-> randament mai mare al motorului racheta.
MIG-29
P.S.: dar la ce-ti trebuie tie motor cu benzina si acid azotic?
P.S.2: cei de la ARCA se laudau ca au rezervoare presurizate... daca nu e doar lauda ar trebui sa poti vorbi cu ei. Tot ei afirmau pe pagina lor de Internet ca ar fi incercat un motor cu benzina si acid azotic... ulterior mi s-a spus ca de fapt nu incercasera ci era doar proiect; in orice caz poti vorbi cu ei si poti vedea daca te pot ajuta.
P.S.3: presiunea la care arde eficient benzina cu acid azotic cred ca este undeva pe la 30-40 atmosfere. In general este bine sa folosesti presiuni de ardere mai mari... bineinteles si functie de ce poti tu construi (camera de ardere, rezervor presurizat etc.).
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 December 2006 - 12:46 AM