Modelism - RHC Forum: DISCLAIMER!!! ATENTIE!!! INTERZIS!! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

DISCLAIMER!!! ATENTIE!!! INTERZIS!! INCEPATORI INTAI CITITI AICI; PRECAUTII

#1 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 June 2003 - 09:04 AM

Deschid acest subiect cu rugamintea ca discutiile sa se limiteze strict la rachetomodelism!
De azi inainte vor fi sterse orice mesaje care fac referire directa la bombe, telefoane cu anunturi de bombe si alte asemenea mesaje interpretabile!
Cum nu se poate sa face o lista riguroasa pentru conditii, totul va fi la latitudinea moderatorului! In cel mai bun caz, nu va fi sters mesajul ci doar trunchiat!

Aceasta postare a fost editata de Buggy-man: 16 September 2010 - 02:18 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#2 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 March 2006 - 09:26 PM

DISCLAIMER

Membrii "Forumului Modelistilor" gazduit de "Romanian Hobby Center SRL" pe pagina "www.rhc.ro" si implicit S.C. ROMANIAN HOBBY CENTER S.R.L. NU isi asuma responsabilitatea in cazul unor eventuale accidente ,soldate cu raniri sau daune materiale, produse in urma efectuarii experimentelor pe baza informatiilor publicate in cadrul subiectelor din forumul "Rachetomodelism".

The members of the Forum hosted by "Romanian Hobby Center SRL" on their internet page "www.rhc.ro" do not take any responsibility in case of accidents occuring after experiments based on the information posted in the subjects found in the "Rachetomodelism" forum.

Die Mitglieder des Forums, das durch "Romanian Hobby Center SRL" auf ihrer Internet-Seite "www.rhc.ro" bewirtet wird, nehmen nicht resbonsibility falls von den Unfällen, die auftreten, nachdem die Experimente, die auf den Informationen bekanntgegeben wurden in den Themen basierten, in das "Rachetomodelism" Forum fanden.

Les membres du forum accueilli par "Romanian Hobby Center SRL" à leur page d'Internet "www.rhc.ro" ne prennent pas aucune resbonsibility en cas d'accidents se produisant après que les expériences basées sur l'information signalée dans les sujets aient trouvé dans le forum de"Rachetomodelism".

PS mai pe romaneste: Daca va zburati dreq destele cu experimente facute dupa capul vostru NU NE DOARE CAPUL.
PPS daca e ceva gresit in traducerile in Germana/Franceza imi cer scuze fata de vorbitorii acestor limbi si ii rog sa imi trimita un MI un sa specifice greseala si corectura si mesajul va fi modificat in cel mai scurt timp.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deschid acest subiect in speranta ca nu vor mai exista intrebari puse aiurea prin subiecte aiurea de catre incepatori.
sa o luam cu inceputul adica cu CE NU E VOIE
nu avem voie sa vorbim despre explozibili, bombe, rachete cu bombe, sau alte chestii de genu asta.
acum sa o luam cu partea practica
1.Praful de pusca
A fost descoperit de chinezi care il foloseau la explozii. Acestia au observat ca in unele amestecuri(putin "ratate" daca imi permiteti) bombele nu explodau ci scoteau un jet de gaje si zburau. Asa ca le-au perfectionat si au obtinut motoarele de racheta cate le-au legat de sageti obtinand "Sagetile de Foc" care erau folosite in razboi.
Praful de pusca a evoluat pe parcurs si a fost rafinat iar acum se foloseste cu succes in mai toate motoarele de racheta comerciale de impuls mic.
o metoda de prepare destul de bine pusa la punct este descrisa aici
2.Combustibilul pe baza de zahar- "Zaharelul"
exista 3 tipuri majore(mai nou cred ca o sa ajungem si la al 4-lea)
2.1 KNSU adica KNO3+C12H22O11(zahar) acest tip de combustibil a fost promovat in special de Richard Nakka(www.nakka-rocketry.net) care a folosit acest combustibil de foarte mult timp dupa ce a gasit reteta inr-o carte veche. Combustibilul se prepara amestecand 65%KNO3+35%Zahar amestecul(pulberi fine) se topeste apoi pe baie de ulei(sau vas termostatat) la o temperatura de 165-170 de grade celsius(monitorizat cu termometrul. Trebuie avut grija sa nu se caramelizeze. Combustibilul se toarna cald in motor(matrita) si i se introduce o bara pe mijloc pentru a forma un "miez" gol care va mari suprafata de ardere. Combustibilul are un impuls mare dar o rata de ardere mica--> necesita suprafata mare de ardere. Este relativ usor de preparat doar ca absoarbe usor umezeala si trebuie stocat impreuna cu un desicant.
2.2 KNDX adica KNO3+C6H12O6(dextrina=glucoza) este putin mai "slab" ca impuls decat cel cu zahar dar se topeste la o temperatura mai mica 140-150 de grade si se caramelizeaza mai greu. este mai usor de preparat decat cel cu zahar din cauza temperaturii de topire. este la fel de higroscopic
2.3 KNSB adica KNO3+C6H14O6(sorbitol=un indulcitor artificial derivat din alcool) impulsul cam la fel cu dextrina dar are marele avantaj de a NU SE CARAMELIZA si se topeste relativ la un punct mic de topire in jur de 112 grade celsius. un dezavantaj ar fi pretul sorbitolului aproximativ 12 lei/500grame.
4 KNSUSB adica un "aliaj" daca imi permiteti de zahar si sorbitol. personal am topit si pot sa spun ca se topeste mult mai usor si mai rapid. si nu se caramelizeaza decat la temperaturi inalte. se toarna mult mai usor. are impulsul cel mai ridicat. dar inca se afla in faza de testare. acest combustibil este o idee venita in programul SS2S(www.sugarshot.org) personal voi lansa o racheta care va folosi acest combustibil cand vremea mi-o va permite.
3. Combustibilii compoziti
Sunt formati in geneal dintr-o pulbere metalica(Al, Mg foarte fina), un oxidant puternic (perclorat de amoniu, potasiu, cu pulbere de Mg merge si cu azott de amoniu), si un binder(o rasina Epoxy de calitate). au un impuls ridicat, temperatura de ardere relativ mica, reziduri putine si degaja o cantitate mare de gaze raportata la suprafata de ardere. Sunt folositi si de NASA la SRB-uri.
un exemplu de compozit mai "simplu" este RNX-ul lui nakka. este compus din KNO3(oxidant)+Fe2O3(oxid rosu de fier-catalizator)+Epoxy(calitate superioara East/West Systems-Binder/fuel)
dezavantajul acestor combustibili este ca trebuie "vacumati" deoarece se formeaza bule mici de aer in structura lor care pot duce la explozia motoarelor. in general in unii combustibili este amestecata rasina cu oxidantul si cu oxidatul introduse intr-o camera care poate fi vidata si in care exista un mixer care va amesteca tot timpul. desupra vasului exista un tub prin care se va introduce intaritorul. unele reteta necesita o usoara incalzire pt fluidizarea amestecului.
4 Motoare "hibride"
sunt motoare care au in alcatuire o butelie de N2O(protoxid de azot) si dupa aceasta un combustibil. la deschiderea unei supape gazul N2O oxideaza puternic combustibilul si produce multe gaze.
sunt destul de scumpe, voluminoase, si pretentioase(etansari, supape etc.)

Sper ca am cuprins in mare cam tot ce trebuie. Acum sunt destul de obosit dar maine voi scrie aici despre SIGURANTA.
Numai bine si succese
Dex(cu alta palarie)

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 08 March 2007 - 07:02 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#3 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 March 2006 - 05:10 PM

aici un link despre construirea unui rachetomodel. numai bun pentru incepatori
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#4 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 March 2006 - 06:50 PM

SIGURANTA
probabil cel mai important aspect al rahetomodelismului si nu numai.
Ce trebuiesa facem ca sa fim in siguranta?
Nu trebuie folosite motoarea de racheta despre care nu se stie nimici(productie, firma, impuls, combustibil,etc.) nicodata nu poti stii peste ce dai si poti ramane fara degete, ochi sau alte cele. Doamne Fereste!
Rachetele trebuie INTOTDEAUNA echilibrate(CG deasupra CP cu vreo 1,5-2 diametre <diametru=coarda care trece prin centrul cercului=2*raza>). nu va bazati pe programele de calcul pentru a determina CG(Centrul de greutate) puneti racheta gata de lansare pe o teava si vedeti unde e. la CP(Centrul de presiune) se pot folosi programe dedicate(Aerolab, SpaceCAD, VirtualCP, RockSim, etc.)
Racheta si tot ce tine de ea trebuie tratat cu RESPECT. Niciodata nu subestimati puterea si forta potential distrugatoare a rachetelor.
NICIODATA NU LEGATI FIRELE LA BATERIE SI LA CAPSA INAINTE DE A TERMINA LUCRUL LA RACHETA;
NICIODATA NU LUCRATI LA RACHETA IN TIMP CE INITIATORUL ESTE IN INTERIORUL MOTORULUI;
FOLOSITI O LUNGIME DE CABLU RELATIV MARE(PENTRU RACHETE MICI MINIM 5M PENTRU CELE MAI MARI 20,25,30.....)

Nu lasati pe nimeni sa se apropie de racheta.
daca folositi fitil, il aprindeti si o luati la fuga REPEDE.
Niciodata nu veti aprinde motoare mai mari de 5Ns cu fitil. folositi un initiator electric. chiar data il legati de o bucata de fitil pe care o introduceti ulterior in motor(este mai sigur asa)
Nu lucrati la motoarele de racheta(cele cu pulberi care necesita presate) cu obiecte metalice(in afara de plumb) deoarece pot produce scantei si puteti sa va raniti.
Este indicat sa aveti un mic extinctor in apropiere
Folositi echipament de protectie, manusi, ochelari, sorturi de piele, etc.
Nu faceti modificari in compozitia combustibilului daca nu cunoasteti efectele.
La testari folositi cantitati minime si intotdeauna apriondeti afara la distanta de obiecte inflamabile(hartie, paie, lemn, vopsele, benzina, etc.)
Aveti grija ca rampa de lansare sa fie perfect verticala(se pot face mici corectii daca bate vantul)
Daca este vant si lansati modele mici ANULATI lansarea. pot fi usor influentate de vant(masa mica) si pot deveni periculoase
Nu incercati sa faceti cine stie ce cascadorii cu racheta deoarece va puteti rani.
Daca motorul nu se aprinde.
1 deconectati sursa de curent(in cazul aprinderii electronice)
2 asteptati minim 5 minute inainte de a va apropia.
3 procedati cu grija si trageti repede initiatorul afara din motor
4 inlocuiti initiatorul cu alul, introducetil in motor si abia apoi conectati firele
Numai bine si aveti grija mare.
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 December 2006 - 08:44 AM

INTERZIS SI PE FORUM A SE DISCUTA ACESTE SUBIECTE (AICI INCERCAM SA DISCUTAM RACHETOMODELISM) ,INTERZIS SI PE STRADA INCLUSIV DE SARBATORI !
UNDE E LEGE NU E TOCMEALA!
pt detalii urmariti acest link
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro